Miroslav Zikmund se narodil 14. února 1919 v Plzni. V té době kopřivnická automobilka začala používat svou světoznámou značku a slavná koncepce podvozku s centrální nosnou rourou, kterou společnost TATRA TRUCKS používá dodnes, se rodila v hlavě konstruktéra Hanse Ledwinky.
Miroslav Zikmund
Ve třicátých letech začala TATRA jako první na světě sériově vyrábět a prodávat osobní vozy s aerodynamickými karosériemi. Jednalo se o slavné modely T 77, T 87 a T 97. A právě s automobilem Tatra T 87 se v roce 1947 vydal na první velkou cestu Miroslav Zikmund se svým kamarádem Jiřím Hanzelkou. Jejich trasa vedla do Afriky, kde jako první překonali s tatrovkou se vzduchem přímo chlazeným motorem Núbijskou poušť. Po příjezdu do Kapského města přepluli do Argentiny a vydali se na cestu po Jižní Americe. Za tři a půl roku projeli ve voze Tatra T 87 celkem 44 zemí a urazili 61 700 kilometrů.
Další cestu po Asii a Oceánii podnikli Miroslav Zikmund s Jiřím Hanzelkou ve speciálních vozech Tatra T 805 v letech 1959 až 1964. I na této cestě si připsali další prvenství, když například jako první na světě přejeli automobilem Sovětský svaz z východu na západ. V roce 1968 výpravy v tatrovkách do zahraničí skončily a další cesty mohl Miroslav Zikmund uskutečnit až po pádu komunistického režimu v roce 1989. Navštívil Japonsko, Austrálii, Nový Zéland, ale i Sibiř nebo Srí Lanku.
Tatra T87
„Miroslavu Zikmundovi bychom chtěli za celou společnost TATRA TRUCKS poděkovat a poblahopřát k významnému jubileu. Jsme vděčni, že si pro své cesty vybral právě automobily značky TATRA a tím je proslavil po celém světě,“ říká Andrej Čírtek, tiskový mluvčí společnosti TATRA TRUCK.
Za své dílo obdrželi cestovatelé Miroslav Zikmund a Jiří Hanzelka Cenu E. E. Kische a také českou Medaili Za zásluhy. Později byl Miroslavu Zikmundovi udělen také čestný doktorát Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně a Řád Tomáše Garrigua Masaryka. V automobilu Tatra T 87 oba cestovatelé dohromady strávili 10 let a navštívili 112 zemí světa.
O TATRA TRUCKS, a. s.
Akciová společnost TATRA TRUCKS převzala v roce 2013 světoznámou kopřivnickou automobilku, která po změně vlastnické struktury prošla úspěšnou restrukturalizací. Kromě standardizovaných modelových řad vyrábí i speciální nákladní vozidla na míru požadavkům zákazníka. Osmdesát procent produkce automobilky je určeno k exportu. Automobilka TATRA TRUCKS zaměstnává více než 1000 lidí a dalších více než 600 pracuje v dceřiném podniku TATRA METALURGIE zaměřeném zejména na slévárenství a kovárenství.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva