"U náměstka Andera nikdy není jasné, zda vystupuje za Stranu zelených nebo ze své pozice náměstka pro územní rozvoj města Brna. Systematicky prosazuje zájmy strany, odmítá postoj kraje, odborníků i ministerstev týkající se zásad územního rozvoje pro celý kraj, napadá nesmyslně a v rozporu se stavebním zákonem jednotlivé body dokumentu a odkládá zahájení prací, na kterých se má město s krajem podílet," osvětlil situaci radní Jihomoravského kraje Antonín Tesařík.
V části, která se zabývá dopravní obslužností brněnské aglomerace, má Společná pracovní skupina města a kraje připravovat podklady pro územní studii. Náměstek Ander však dosud žádné podklady pro studii nedodal s odůvodněním, že má vypracování územní studie zadat samotný kraj ještě před vydáním ZÚR. Zbavuje se tak zodpovědnosti a chce vydání ZÚR JMK, s nimiž se počítá letos na podzim, co nejvíce oddálit. Zároveň tak za Stranu zelených lobbuje proti "německé" variantě komunikace R43. Nyní se však ukazuje, že v názoru na vedení R43 přes brněnskou aglomeraci není Ander se starosty městských částí, za něž rovněž veřejně vystupuje, jednotný.
"Územní studie musí nouzově vyřešit problémy, které měl řešit dávno nový územní plán města Brna; ten platný byl zpracován v roce 1994, tudíž v podstatě neexistuje, neboť jeho podoba neodpovídá současným potřebám," vysvětlil Tesařík. "Zjevný je rovněž Anderův rozpor mezi městem a městskými částmi, jejichž zájmy se mu nedaří sladit. Tuto situaci hodláme podrobně mapovat," uzavřel Tesařík.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV