Tipy, jak profesionálně zvládnout online jednání

29.10.2021 10:21 | Komerční článek

Stále více zaměstnanců pracuje z domova, stále více schůzek probíhá online a stále více uchazečů vede pohovory přes webovou kameru. Když se účastníte virtuální schůzky s kolegou, personalistou nebo klientem prostřednictvím konferenční platformy, stává se toto virtuální prostředí součástí vaší osobní značky.

Tipy, jak profesionálně zvládnout online jednání
Foto: archiv
Popisek: Online jednání - ilustrační foto

Pokud virtuální schůzky, které pořádáte, provázejí technické problémy, neprofesionální zvuk a rušivé elementy, vaše osobní značka bude působit chaoticky. Pokud naopak vedete virtuální schůzky bez jakýchkoli zádrhelů, bude vaše osobní značka působit uhlazeně a profesionálně. Jak tedy zvládnout vaše jednání tak, abyste zanechali dobrý dojem a efektivně jej ukončili? Máme pro vás několik tipů!

Vytvořte si profesionální vzdálenou kancelář

1. Pracujte v tiché místnosti s kobercem Pokud je vaše místnost prázdná a bez koberce, může to mít za následek dutý zvuk s ozvěnou, který ruší ostatní. Místnosti s kobercem a čalouněným nábytkem mají tendenci vytvářet nejlepší zvuk během webových konferencí.

2. Použijte neutrální pozadí Ačkoli profesionálně vypadající rostliny, knihovna nebo rámy obrazů na pozadí nemusí být nutně problém, nejbezpečnější je mít na pozadí jednoduše neutrální zeď. Zvláště dobře mohou fungovat odstíny šedé nebo bílé.

3. Vytvořte dobré osvětlení Špatně osvětlené místnosti působí neprofesionálně a zastarale. Zajistěte, aby váš stůl měl dostatek silného, ale měkkého osvětlení, které vám během videokonference osvětlí obličej.

4. Používejte notebook, ne telefon Věřte tomu nebo ne, ale mnoho lidí se rozhoduje pro konferenční hovory prostřednictvím svých chytrých telefonů, protože bývají velmi pohodlné na používání. To není dobrý nápad. K uskutečnění hovoru použijte notebook nebo stolní počítač, který vám umožní snadno si dělat poznámky a mít stabilní obraz, což je téměř nemožné, pokud držíte telefon v ruce nebo se ho snažíte udržet v rovině na stole.

Ujistěte se, že je technické nastavení v pořádku

1. Otestujte technologii I když se nemůžete zcela vyhnout technickým problémům, můžete snížit pravděpodobnost technických překvapení tím, že věnujete čas testování aplikace pro webové konference v dostatečném předstihu před virtuální schůzkou nebo pohovorem. Při prvním použití mnoha programů, jako jsou Microsoft Teams, Whereby nebo Zoom, je třeba, abyste programům výslovně udělili oprávnění ke sdílení obrazovky, přístupu ke zvuku a webové kameře, což vyžaduje restartování programu a/nebo vašeho systému. To budete chtít udělat předem.

2. Zvedněte webovou kameru do úrovně očí Lidé mají tendenci během virtuálních schůzek pokládat notebooky na stůl, ale to často vede k tomu, že je webová kamera umístěna nešikovně a kamera je nakloněná nahoru. Všichni jsme se už asi zúčastnili hovorů, kdy se díváte osobě na druhé straně do nosu, což může působit poněkud nepříjemně. Ujistěte se, že je webová kamera v úrovni očí, aby váš obraz vypadal přirozeně, jako byste oba seděli naproti sobě u jednoho stolu. Nejjednodušší způsob, jak toho docílit s notebookem, je jednoduše jej položit na pár stabilních knih.

3. Používejte dobrý mikrofon Vestavěný mikrofon je pro každodenní použití docela dostačující, ale v naprosté většině případů zní externí mikrofony lépe než vestavěné mikrofony v počítači. Pokud nechcete investovat do externího stolního mikrofonu, i pouhé přepnutí na sluchátka dodávaná s telefonem vytvoří intimnější, konverzační zvukový profil.

4. Umístění konferenčního okna v blízkosti kamery Možná budete v pokušení použít maximalizaci konferenční aplikace na celou obrazovku, aby obraz všech ostatních vypadal na vaší obrazovce velký. Místo toho konferenční aplikaci co nejvíce zmenšete a umístěte ji vedle kamery počítače. Když se tak budete dívat na obraz osoby, se kterou v rámci aplikace hovoříte, nebude váš pohled zdánlivě směřovat úplně jiným směrem.

Úspěšné zvládnutí online konference je základem

Je tady jasně patrné, že i zdánlivě snadná věc, jako je videohovor, může vyžadovat přípravu a péči, pokud chcete, aby šlo o skutečně profesionální záležitost. Vždyť také výsledek takovéto profesionálně vedené videokonference může mít pro vás velký přínos.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: komerční tisková zpráva

Ing. Jana Krutáková byl položen dotaz

Jak bude to zálohování fungovat v praxi? A je to už definitivní věc?

Dobrý den, to budu muset pet lahve nebo plechovky vracet v původním stavu, tzn. nesešlapané apod.? Někdo tvrdí, že budou muset dokonce mít i etiketu. To jako fakt? Proč se ptám na tu deformaci, jestli je to tak, tak nevím, kde je mám skladovat a vůbec mi celý ten systém záloh přijde nesmysl. Podle m...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Státní pozemkový úřad: Konference pozemkových úprav přinesla klíčové závazky

10:44 Státní pozemkový úřad: Konference pozemkových úprav přinesla klíčové závazky

Zlepšení legislativy, rychlejší zápisy do katastru nemovitostí i intenzivnější spolupráci při budová…