Třinecké železárny investují do dalších modernějších jeřábů

02.11.2012 15:25 | Zprávy

Po srpnové investici do nového jeřábu na mlýnici strusky nyní Třinecké železárny znovu investovaly do modernizace jeřábů.

Třinecké železárny investují do dalších modernějších jeřábů
Foto: red
Popisek: Třinecké železárny

Tentokrát šlo o jeřáby na skladu kolejnic, kde přibyl jeden nový, a jeden ze starších byl modernizován. Investice ve výši přes devatenáct milionů korun přinese třinecké huti minimalizaci výskytu možných poruch, zvýšení spolehlivosti dodávek a v neposlední řadě i zvýšení bezpečnosti provozu jeřábů.

Třinecké železárny investovaly konkrétně do výroby a montáže nového jeřábu číslo 6 o nosnosti 21,5 tuny, a dále do rekonstrukce jeřábu číslo 9 na skladě kolejnic. Tyto jeřáby obstarávají manipulaci s kolejnicemi, a to o délkách až 75 metrů, přičemž hrají klíčovou roli při expedici kolejnic. Starý jeřáb č. 6 byl přitom v provozu více než sedmdesát let, a technicky byl tudíž již výrazně zastaralý.

„Značné stáří, opotřebení a rozdílnosti parametrů jeřábů negativně ovlivňovaly nakládku a veškerou manipulaci na skladě kolejnic. Zároveň při stále častějších požadavcích na dodávky kolejnic takzvaně „just in time“ bylo nebezpečí vzniku problémů vedoucích k neplnění požadavků zákazníků, což znamená riziko nespokojenosti a případných reklamací. Proto bylo přistoupeno k výměně starého jeřábu číslo 6 a elektro rekonstrukci jeřábu číslo 9,“ říká generální ředitel Třineckých železáren Ing. Jan Czudek.

Nový mostový jeřáb číslo 6 je dvounosníkový, osmikolový. „Má skříňovou, svařovanou konstrukci tvořenou dvěma mosty spojenými táhly a pojízdnou kočkou s kabinou, stabilizovaným závěsem s mezitraverzou s možností zavěšení traverzy se čtyřmi magnety, nebo traverzy s kleštěmi. Je navržen a vyroben s ohledem na maximální bezpečnost při provozu a údržbě,“ vysvětluje vedoucí celého projektu Ing. Mariusz Hlisnikowski s tím, že druhý jeřáb na skladě kolejnic se dočkal alespoň částečné rekonstrukce. V jejím rámci byly vyměněny veškeré rozvaděče včetně kabeláže, a především instalován nový řídicí systémem, díky němuž mohou oba jeřáby pracovat ve zmodernizovaném režimu synchronizace.

Bc. Lucie Drahošová
tisková mluvčí Třineckých železáren

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Jana Krutáková byl položen dotaz

Jak bude to zálohování fungovat v praxi? A je to už definitivní věc?

Dobrý den, to budu muset pet lahve nebo plechovky vracet v původním stavu, tzn. nesešlapané apod.? Někdo tvrdí, že budou muset dokonce mít i etiketu. To jako fakt? Proč se ptám na tu deformaci, jestli je to tak, tak nevím, kde je mám skladovat a vůbec mi celý ten systém záloh přijde nesmysl. Podle m...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

HZS ČR: Požáry vícepodlažních a výškových stavbách patří k nejnebezpečnějším

19:25 HZS ČR: Požáry vícepodlažních a výškových stavbách patří k nejnebezpečnějším

Zdolávání požárů ve vícepodlažních budovách a výškových stavbách má mnohá specifika. V budově může b…