„Nejlepší tři měsíce za posledních 15 let,“ shrnuje Karel Vlášek kapitán z přívozu v Dolní Vltavici. V červenci, srpnu a září byly podle jeho slov i dny, kdy svezl více než 500 cyklistů. K tomu je třeba připočítat pěší turisty a automobily. „Ale kvůli aktuálnímu stavu je závěr sezóny tragický. Přes vodu do Kyselova v těchto dnech jedeme třeba jen dvakrát za den,“ doplňuje Vlášek s tím, že jezdit tu budou do konce října.
Od pondělka (19. 10.) už je na břehu frymburský přívoz Hraničář. Od 1.dubna převezl na Frýdavu více než 70.000 pasažérů. „Narostl počet pěších, cyklistů i automobilů. S přehledem to byla naše nejlepší sezóna. Na jejím počátku jsme sice byli oproti minulým létům v propadu, prázdniny a září nám vše vynahradili,“ uvádí zdejší převozník Antonín Labaj. Důvodem odstávky byl minimální zájem, který provozovatelé v říjnu evidovali, ale hlavně plánovaná velká oprava. Půjde o složitou výměnu dnové obšívky, která potrvá zhruba pět měsíců. Oprava může dosáhnout částky jednoho a půl miliónu korun.
Přívoz v Horní Plané, který v minulém roce, díky teplé zimě zažil rekordní rok, letos bilanci v počtu převezených pasažérů ještě vylepšil. Hornoplánský přívoz zatím letos na druhou stranu Lipna do Bližší Lhoty přepravil více než 110.000 osob, 12.000 osobních aut a 1500 nákladních vozidel. I tady byl největší provoz v letních měsících, kdy přívoz jezdil tam i zpět téměř bez přerušení. Aktuálně ho využívají především místní při cestách do zaměstnání, turistů bylo v říjnu na Lipensku minimum.
„Letošní provoz v Horní Plané byl shodný s předešlými lety. Letošní jaro bylo díky vládním omezením ztrátové. Pak přišlo rekordní léto, kdy s námi jezdili především cyklisté,“ uvedl Petr Tahotný, zástupce provozovatele, kterým je město Horní Planá. Příjmy se tak vyrovnaly. Loni také přívoz profitoval z uzavírky silnice z Nové Pece do Bližší Lhoty. Do kdy bude hornoplánský přívoz v provozu nelze zatím odhadnout, vše závisí na počasí. Zima 2019/2020 byla v tomto ohledu extrémní. Díky nezvykle vysoké teplotě, kdy Lipno téměř nezamrzlo, byl hornoplánský přívoz v provozu devět měsíců v kuse a přestal jezdit až s posledním únorem.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva