Došlo tak ke snížení předpokládané hodnoty veřejné zakázky pod finanční limit stanovený zákonem, v důsledku čehož zadavatel nezvolil odpovídající druh zadávacího řízení. Rozhodnutí zatím nenabylo právní moci a zadavatel může proti němu podat rozklad.
Pro určení, zda se jedná o jednu či více veřejných zakázek je rozhodující zejména místní, věcná, urbanistická, funkční, časová a technologická souvislost plnění, případně skutečnost, zda plnění tvoří jeden funkční celek. Všechna tato hlediska byla v daném případě prokázána.
Zákon umožňuje za určitých podmínek rozdělení veřejné zakázky na jednotlivé části. Nepřípustným se rozdělování veřejné zakázky stává tehdy, vede-li k umělému snižování předpokládané hodnoty, a tím k obcházení zákona zadáváním veřejných zakázek způsobem, jako by se jednalo o veřejné zakázky jiného druhu podle jejich předpokládané hodnoty (typicky tedy např. rozdělení podlimitní veřejné zakázky, kterou je zadavatel povinen zadat v zadávacím řízení podle zákona, na více veřejných zakázek malého rozsahu, které v zadávacím řízení podle zákona zadávány být nemusí). Při rozdělení veřejné zakázky v souladu se zákonem musí zadavatel určit předpokládanou hodnotu celého předmětu tak, aby zahrnovala hodnotu veškerých plnění uskutečňovaných v rámci všech částí příslušné veřejné zakázky.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva