ÚOHS důrazně popírá, že by ve správních řízeních stranil společnosti BusLine

26.06.2019 16:05 | Zprávy

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže musí reagovat na řadu nesprávných a účelových tvrzení, která se objevila v článku „Podivné pletky firmy BusLine“ v deníku MF Dnes, zveřejněném 21. 6. 2019 v regionální mutaci pro Liberecký kraj. Jestliže někdo obviňuje ÚOHS, že straní některému z účastníků řízení, měl by si alespoň zjistit správné údaje a seznámit se s konkrétními rozhodnutími, která Úřad v těchto věcech vydal.

ÚOHS důrazně popírá, že by ve správních řízeních stranil společnosti BusLine
Foto: ÚOHS
Popisek: ÚOHS

Text se rozsáhle věnuje zejména zadávacímu řízení města Česká Lípa na „Zajištění provozu MAD v České Lípě na období 10 let“, v němž zaznívají z úst zástupců sdružení Oživení zcela mylné informace. V daném případě nelze přehlédnout, že proti této veřejné zakázce nepodal návrh žádný z dodavatelů působících na relevantním trhu. Podnět obdržel ÚOHS od Sdružení Oživení a Transparency International. Úřad se veškerými namítanými skutečnostmi zabýval a posuzoval, zda jsou dány důvody pro zahájení správního řízení z moci úřední. Krátce po obdržení podnětu však zadavatel uzavřel smlouvu. Za takové situace, i pokud by Úřad shledal pochybení na straně zadavatele, neměl zákonnou možnost v rámci správního řízení zasáhnout do výběru dodavatele.

Zcela nepravdivé je tvrzení, že se Úřad „…nezabýval některými argumenty, například požadavkem na kryté stání autobusů“ a že tedy rozhodl v rozporu s dosavadní rozhodovací praxí (případ Třebíč). Česká Lípa totiž krytá stání vůbec nepožadovala a podmínky této veřejné zakázky tedy nelze vůbec srovnávat se skutkovým stavem v uvedeném případě Třebíč, kde požadavek na krytá stání byl a Úřad jej posoudil jako nezákonný.

V rámci podnětu byl naopak šetřen požadavek zadavatele na „Zázemí pro vozidla“, když zadavatel stanovil, že bude hodnotit „zda účastník bude mít od zahájení plnění veřejné zakázky zajištěno odstavování všech vozidel, které bude mít k dispozici pro plnění veřejné zakázky, mimo dálnice, silnice, místní komunikace a veřejně přístupné účelové komunikace“. Úřad v této souvislosti zjistil, že dodavatelé měli možnost zajistit si vhodné pozemky, ba dokonce měli možnost využít nabídky zadavatele a pronajmout si od něj vhodné plochy, které by sloužily pro odstavování vozidel, popř. i nebytové prostory, které by mohly sloužit jako zázemí pro řidiče, což bylo dalším kritériem hodnocení.

Úřad se rovněž v rámci šetření tohoto podnětu zabýval požadavky zadavatele spočívající v předložení seznamu osob podílejících se na plnění veřejné zakázky a zajištění akce s historickými autobusy. Úřad však dané podmínky nepovažuje za nezákonné.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Ondřej Krutílek byl položen dotaz

Dočkáme se změny Zelené dohody?

Dobrý den, frakce Patriotů navrhovala zařadit na program jednání pléna EP bod věnovaný nutnosti změnit Green Deal. Vy jste prý byli proti. Proč? Vy si nemyslíte, že je revize nutná? A i kdyby projednání prošlo, je vůbec reálné, že se jako většina politiků v EU probudí a dočkáme se změny? Podle mě se...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Česká televize: Dan Bárta v nové dokumentární sérii zjišťuje, jak se daří české krajině

7:33 Česká televize: Dan Bárta v nové dokumentární sérii zjišťuje, jak se daří české krajině

Přírodovědec, entomolog a hudebník Dan Bárta se v nové řadě cyklu Češi zachraňují vydává zmapovat pr…