Slavnostní podpis memoranda o spolupráci mezi zmíněnými institucemi završil několikaletý proces příprav výroby nového originálního nápoje, který by se měl v prodeji objevit už v příštím roce. Dokonale v sobě spojuje tradice a inovace, což vystihuje ducha všech tří zúčastněných institucí.
Než se objeví první láhve Pěknýho čísla na trhu, zbývá ještě najít jeho vizuální podobu. Matfyz proto vypisuje na svých stránkách matfyz.cz a také na webu peknycislo.cz soutěž pro širokou veřejnost o grafické zpracování jak etikety, tak dalších vizuálně propagačních prvků nového nápoje. Soutěž začíná v den podpisu memoranda, tedy 15. 10. 2020, a návrhy je možné zasílat až do 20. 11. 2020. Široká veřejnost má možnost ovlivnit, jak bude Pěkný číslo, historicky první originální pivo Univerzity Karlovy, vypadat.
„Pivo je inspirované číslem π, které se také symbolicky promítá do jeho receptury i názvu,“ vysvětluje proděkan MFF UK pro PRopagaci doc. Martin Vlach. První nápad byl vlastně recese, když matfyzáky napadlo psát slovo pivo jako π v kroužku (πvO; ). Postupně však dostal vážnější podobu. Výzkumný ústav pivovarský a sladařský, se kterým Matfyz dlouhodobě spolupracuje, vyvinul v rámci svého výzkumného záměru unikátní recepturu, která je v mnoha směrech inspirována přibližnou hodnotou čísla π, tedy ~ 3,14.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva