Zákonodárci uložili Úřadu vykonávat novou působnost od 2. ledna 2020. Šlo o zcela novou agendu, pro kterou bylo třeba najít kvalifikované pracovní síly a zároveň se v oblasti okamžitě zorientovat a rozhodovat.
„Prvních šest měsíců bylo opravdu náročných. V současné době už máme obsazena všechna přidělená služební místa, ale nebylo tomu tak hned od začátku. I ve sníženém počtu jsme museli fungovat tak, abychom naše povinnosti plnili kvalitně a zároveň dodrželi zákonné lhůty pro vyřízení,“ uvedla ředitelka odboru práva na informace Simeona Zikmundová.
Na odbor se hned od začátku jeho činnosti začaly obracet desítky žadatelů. „Žádostí o opatření proti nečinnosti bylo v hodnoceném období podáno celkem 51 a podnětů na přezkum Úřadu přišlo 46. Nejvíce podání obdržel Úřad v rámci své působnosti nadřízeného orgánu, a to 157,“ vypočítala Zikmundová údaje v rámci rozdělení podle jednotlivých agend, které odbor zastřešuje.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva