Cílem novelizace zákona o regulaci reklamy je přesunout dozor nad dodržováním zákona v oblasti reklamy na kojeneckou výživu z krajských živnostenských úřadů na Státní zemědělskou a potravinářskou inspekci. Důvodem je fakt, že orgán veřejné moci je pro kontrolní činnost v oblasti regulace reklamy odpovídajícím způsobem věcně a kvalifikačně podstatně lépe vybaven než živnostenské úřady, které mají zcela jinou funkci. Díky přesunu by tak kontrola nad dodržováním pravidel pro zveřejňování reklamy na kojeneckou výživu měla být účinnější než dosud.
Druhá změna se týká regulace reklamy na humánní léčiva, zdravotnické prostředky a další zákonem regulované zdravotnické zboží. V tomto případě vláda navrhuje mírné rozvolnění pravidel, kdy namísto dosavadního apriorního zákazu by byl možné zákonem povolenými formami šířit informace nelékařským zdravotnickým pracovníkům, dalším osobám s náležitými odbornými znalostmi a pacientům. Podrobnosti v tiskové zprávě Ministerstva průmyslu a obchodu ZDE.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva