ŠKODA Octavia je ve všech ohledech třída sama pro sebe. S novou verzí ŠKODA Octavia Scout je nyní třetí generace této modelové řady kompletní, když zahrnuje modely Octavia, Octavia Combi, Octavia Combi 4x4, Octavia RS, Octavia G-TEC a Octavia Scout. Dále je v nabídce také Octavia GreenLine, mimořádně šetrná k životnímu prostředí, a exkluzivní výbavová varianta Octavia L&K. Díky pestré paletě variant a vynikajícím vlastnostem je ŠKODA Octavia u zákazníků velmi oblíbená. V západní Evropě si bestseller během prvních osmi měsíců roku 2014 oproti stejnému období roku 2013 polepšil o 41,4 procent a v několika zemích dosáhl nových prodejních rekordů.
Od zavedení třetí generace tohoto modelu, na počátku roku 2013, dodala ŠKODA svým zákazníkům už více než 344.000 vozů Octavia a Octavia Combi. ŠKODA Octavia navíc patří mezi nejoceňovanější vozy ve své třídě a vyhrála v mnoha srovnávacích testech.
Všestranná: sedm atraktivních variant od začátku roku 2013
Nejdůležitější modelová řada české automobilky je nyní atraktivnější než kdykoli předtím a je nabízena v dosud nejširší paletě variant. Na počátku roku 2013 na evropský trh vstoupila nejprve ŠKODA Octavia. V květnu 2013 následovala nová ŠKODA Octavia Combi. V polovině roku 2013 debutovala nová verze s pohonem všech kol ŠKODA Octavia Combi 4×4 a nová ŠKODA Octavia RS, nejrychlejší sériově vyráběná Octavia všech dob. ŠKODA Octavia GreenLine je od konce roku 2013 nejekologičtější model se jménem Octavia se spotřebou pouhých 3,2 litru nafty na 100 kilometrů, což odpovídá emisím pouhých 85 gramů CO2 na kilometr. V letošním roce pak měla premiéru ŠKODA Octavia G-TEC s pohonem na zemní plyn, a jako poslední přišla ŠKODA Octavia Scout, svérázný univerzální vůz s výraznými offroadovými kvalitami. Kromě toho se na evropských trzích již několik měsíců nabízí exkluzivní výbavová verze ŠKODA Octavia L&K.
Plus 41,4 procent v západní Evropě
Široká paleta vozů Octavia je na trzích velice žádaná. V západní Evropě se prodej modelů Octavia a Octavia Combi v prvním pololetí roku 2014 zvýšil o plných 41,1 procent na 98.100 vozů. V celosvětovém měřítku dodala ŠKODA svým zákazníkům téměř 249.100 vozů řady ŠKODA Octavia (ve všech variantách), to představuje zhruba 37 procent celkových prodejů značky v tomto období.
V České republice, Maďarsku, Finsku, Polsku, Slovensku, Chorvatsku, Bosně a Hercegovině a na Islandu byla ŠKODA Octavia v prvních osmi měsících nejprodávanějším novým vozem na trhu. Nejúspěšnější první pololetí všech dob zaznamenal tento model ve Velké Británii, Nizozemsku, Norsku, Dánsku, Lucembursku, Turecku, Izraeli, na Novém Zélandu, v Palestině a v Alžírsku.
Velký zájem, zejména v Evropě, vzbudila nová ŠKODA Octavia Combi. V Evropě byl tento model s 99.400 vozy, prodanými v období od ledna do srpna 2014, vůbec nejprodávanějším vozem s karoserií kombi. 61 procent celkových prodejů modelu Octavia v Evropě připadá právě na variantu kombi, v západní Evropě je to dokonce 77 procent.
Výrazný podíl na prodeji má varianta ŠKODA Octavia Combi 4×4. Více než 12,5 procent vozů Octavia Combi, prodaných v prvním pololetí v západní Evropě, bylo vybaveno pohonem všech kol. Ve Švýcarsku a ve Švédsku byla Octavia Combi 4x4 v tomto období nejprodávanější kombi s pohonem všech kol ve třídě kompaktních vozů. Nejlepší Octavia 4x4 všech dob zaujme skvělými jízdními vlastnostmi na silnicích i mimo ně. To umožňuje nejmodernější technologie pohonu všech kol na bázi spojky Haldex páté generace ve spojení s výkonným motorem a inovativním podvozkem.
Synonymem pokrokové techniky made in Mladá Boleslav je také nová ŠKODA Octavia RS. Za prvních osm měsíců roku 2014 se pro sportovně laděný vůz na celém světě rozhodlo 18.400 zákazníků, to je nejvíce za dané období v historii. Nová Octavia RS je nejrychlejší sériovou Octavií všech dob, když dosahuje maximální rychlosti 248 kilometrů za hodinu.
Pilíř růstové strategie
Nová ŠKODA Octavia je ústředním modelem mezinárodní růstové strategie české automobilky. V příštích letech chce ŠKODA zvýšit své celosvětové prodeje minimálně na 1,5 milionu vozů ročně. Vedle Evropy přitom automobilka sází zejména na růstové trhy v Číně, Rusku a v Indii.
V Číně měla nová ŠKODA Octavia svou prodejní premiéru v květnu 2014. Tento model sjíždí z linky v jednom ze závodů společnosti Shanghai Volkswagen. Již od poloviny roku 2013 se nová Octavia prodává v Rusku, tento model se zde vyrábí v závodě společnosti GAZ v Nižním Novgorodu ve spolupráci s Volkswagen Group Rusko a ruskou automobilkou GAZ. Výroba probíhá v režimu CKD, tedy včetně svařovny, lakovny a montáže. V Indii se nejnovější generace bestselleru vyrábí od srpna 2013 v závodě v Aurangabádu.
Úspěch, vycházející z tradice
Se třetí generací tohoto modelu píše automobilka další kapitolu úspěšné historie modelu ŠKODA Octavia. Více než kterýkoli jiný vůz symbolizuje Octavia razantní vzestup značky v uplynulých dvou desetiletích. Se zavedením tohoto modelu v roce 1996 je spojován rozvoj směrem k mezinárodní automobilce, zastoupené na více než 100 trzích světa. Od roku 1996 do konce srpna 2014 dodala ŠKODA svým zákazníkům na celém světě 4,4 milionu Octavií. To představuje 40 procent celkového odbytu značky ŠKODA v tomto období.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva