„Letošní rok byl pro mě osobně velmi inspirativní a myslím i zlomový. Díky tomu, že jsme pro rozvoj našeho projektu začali intenzivně využívat moderní technologie, zvládli jsme zkoordinovat a oslovit rekordní počet podnikatelek v Česku. Vždyť letos jsme zaznamenali 40% nárůst oproti předchozím ročníkům! Chtěla bych, aby české ženy podnikatelky vnímaly projekt Ocenění Českých Podnikatelek nejenom jako prostředek ke zviditelnění činnosti své firmy, ale jako širší prostor pro vzájemnou inspiraci, podporu, komunikaci a současně také jako prostor, kde je možné učit se novým věcem,“ hodnotí 7. ročník zakladatelka projektu, Helena Kohoutová.
„Za poslední nejméně čtyři roky se podle statistik společnosti CRIF – Czech Credit Bureau neustále zvyšuje počet podnikatelek v České republice a zároveň ženy, jako majitelky obchodních společností, vykazují lepší průměrný raiting při porovnání s aktivními obchodními společnostmi na celém trhu. Vliv žen jako majitelek obchodních společností na podnikatelské prostředí se tak neustále zvyšuje. V souladu s tímto trendem je rovněž skutečnost, že naše společnost letos hodnotila v této soutěži rekordní počet přihlášených podnikatelek. Všechny uvedené trendy jsou z našeho pohledu velmi pozitivní,“ shrnuje letošní ročník člen představenstva společnosti, Pavel Finger.
Z analýzy auditora NSG Morison vyplývá mimo jiné i to, že z celkového počtu obchodních společností ženy tvoří stále zatím jen 14 %. V necelé pětině všech firem je vedení smíšené. Ženy ovládají spíše malé mladší firmy, muži střední podniky, avšak u větších společností je poměr vyrovnaný. Podnikatelky mají nejvíce všeobecně ekonomické vzdělání, cca 54%, 20% má vzdělání technického směru. 40% podnikatelek se zabývá podnikáním technického charakteru či v oboru, kde se předpokládá spíše mužské zapojení.
Pozitivní zprávou je, že stále více malých a středně velkých firem zvládlo zvrátit negativní vývoj a opět nabírají dech (80 % podnikatelek očekává pro rok 2014 vyšší obraty). Podnikatelky začínají rozšiřovat své podnikatelské aktivity, i když pro většinu z nich má největší prioritu udržet si stávající zákazníky (91%.) Nově se podnikatelky začínají zajímat o zahraniční trhy (až 40% oslovených žen má ambici expandovat na zahraniční trhy do 2 let), což pro budoucnost ukazuje na udržitelnější zvrácení nedávného negativního trendu. Největší obavy mají podnikatelky z nemožnosti nalézt kvalitní zaměstnance či určité profese na pracovním trhu.
Petr Šíma, zakládající partner poradenské firmy NSG Morison nad rámec analýzy konstatuje: „Mnohé ženy si stále více uvědomují, že po letech podnikání je dobré se na jejich firmu podívat jiným pohledem než zevnitř firmy. Daleko více než muži si připouští, že nemohou být nejlepší ve všech procesech uvnitř firmy, proto daleko více využívají externí zdroje a proaktivně vyhledávají nástroje jako je například audit, který jim ověří správnost všech kroků. Ženy si stále více uvědomují, že jejich firma, stejně jako sám život, může přinést mnohé nepředvídatelné situace, a proto mají daleko větší snahu připravit svojí firmu na více budoucích scénářů, a to i v otázce nástupnictví. Přestože to může znít jako klišé, moc bych si přál, aby všechny letošní finalistky byly příkladem pro naše děti. Není důležité v této soutěži získat cenu, ale nebát se ukázat právě tyto příklady.“
Vítězky 7. ročníku soutěže
MALÁ SPOLEČNOST
1. TLC – Top Language Centre, s.r.o. Taťána Nepustilová
2. Dag-mar travel, s.r.o. Dagmar Žáková
3. EKO-MIL s.r.o. Marie Stránská
STŘEDNÍ SPOLEČNOST
1. Praktik Papír s.r.o. Margarita Špalková
2. RECYPLAST CZ s.r.o. Ivana Schmidtová
3. Channel Crossing s.r.o. Lenka Doležalová Pavilková
VELKÁ SPOLEČNOST
1. AC-T servis, spol. s r.o. Jana Erbová
2. LUBRICANT s.r.o. Zdena Heyn Edlová
3. Levné potraviny s.r.o. Hana Havriljaková
CENA ZA VÝJIMEČNÝ RŮST FIRMY – pod patronací Microsoft
Centrum andragogiky, s.r.o. Marie Jírů
„Úspěšné české podnikatelky jsou progresivní z hlediska využívání moderních technologií – nebude náhodou, že právě technologicky inovativní majitelky firem se dostaly mezi finalistky soutěže. Více než polovina finalistek běžně používá cloudová řešení, oblíbené jsou třeba mobilní zařízení s podnikovými aplikacemi (52 %). Do budoucna se chtějí zaměřit na cloudová řešení pro spolupráci a sdílení na dálku (25 %), na pronájem serverů v cloudu či na nástroje na práci s velkými daty (obojí třetina). Je velmi pozitivní vidět, že nejdynamičtěji rostla firma zaměřená na osobní a profesní rozvoj. Myslím, že to je dobrá zpráva o českém byznyse. I my se snažíme pomáhat firmám rozvíjet se v nových oblastech. Paní Jírů držíme palce i do budoucna,“ doplňuje Ondřej Novodvorský, ředitel pro malé a střední firmy, Microsoft ČR.
CENA VÝJIMEČNÁ PODNIKATELKA – pod patronací ČSOB
ASPIUS spol. s r.o. Ilona Klímová
„Jsem ráda, že se ČSOB stala novým patronem Ceny Výjimečná podnikatelka v rámci soutěže Ocenění českých podnikatelek. Naše partnerství nám umožnilo seznámit se s řadou velmi zajímavých obchodních i osobních příběhů žen-podnikatelek. Naše banka v rámci svého působení na českém trhu podporuje malé a střední podnikatele, spolupráce s OCP nám však dává větší příležitost zaměřit se i na podporu podnikatelek a pomoci jim se specifickými výzvami, kterým každodenně čelí,“ říká Michaela Lhotková, ředitelka Segmentu Firemního bankovnictví ČSOB.
CENA ZA INOVATIVNÍ ŘEŠENÍ – pod patronací Allianz
AGD PRINT s.r.o. Taťána Džavíková
„Allianz pojišťovna dlouhodobě podporuje inovační prostředí a inovace obecně. Chápeme proto, jak obtížné je vrhat se do neznáma a sázet na nevyzkoušené postupy. Za hlavní faktory, z vlastní zkušenosti, považujeme odvahu, vizi, energii a sílu dotáhnout nové věci až ke zdárnému konci. Je důležité, aby firma zdravě prosperovala a uměla se inovativně vyrovnat i s nepříznivým vývojem situace na trhu,“ shrnuje regionální ředitelka společnosti Šárka Dolanská.
Hodnotící kritéria:
Do OCENĚNÍ ČESKÝCH PODNIKATELEK – OCP se mohou podnikatelky přihlásit na doporučení odborného garanta, který jejich firmu doporučil na základě analýzy, která zohledňuje dostupnost účetních závěrek za roky 2010-2012, minimální roční obrat firem od 10 milionů Kč (tržby roku 2012) a hodnocení iRating ve stupních 1-11. Splňovat musí pravidlo 100% vlastnictví a českého občanství. Doba podnikání musí být minimálně 4 roky.
Rozdělení soutěžních kategorií:
V první kategorii „Česká podnikatelka, která podnik vlastní a řídí“ budou uděleny ceny za první až třetí místo v podkategoriích Malá společnost (roční obrat 10 – 30 milionů Kč), Střední společnost (roční obrat 30-80 miliónů Kč) a Velká společnost (roční obrat 80 miliónů Kč a více).
Druhá kategorie „Cena Výjimečná podnikatelka – pod patronací ČSOB“ hodnotí vliv na obohacení trhu nebo společnosti, zohlednění sociálních a jiných aspektů její činnosti.
Třetí kategorie „Cena za výjimečný růst firmy – pod patronací Microsoft“ hodnotí řízený výjimečný růst činnosti firmy za poslední tři sledované roky bez ohledu na kategorii, ve které se firma nachází.
Čtvrtá kategorie „Cena za inovativní řešení – pod patronací Allianz“. Hodnotí se inovativní přístup firmy za poslední tři sledované roky bez ohledu na kategorii, ve které je firma zařazena.
Více o soutěži naleznete na www.oceneniceskychpodnikatelek.cz
O zakladateli:
Agentura Helas
Agentura Helas je spoluzakladatelem prestižní soutěže OCENĚNÍ ČESKÝCH PODNIKATELEK – OCP a zakladatelem projektů, kterými jsou dámský klub COSMOPOLITAN EXECUTIVE HELAS LADIES CLUB a společenský klub HELAS NEW ENCOUNTERS CLUB. Dále je organizátorem soutěže Exportní cena DHL UNICREDIT a ekonomického žebříčku Štiky českého byznysu. Je výhradním provozovatelem historických sálů v prostorách Kláštera minoritů sv. Jakuba v centru Prahy. Sedmnáct let je agentura specialistou v oboru „event management“, pořádá společenské, odborné, kulturní a sportovní akce.
http://www.helas.org, http://www.helas-ladies-club.cz, http://www.hnec.cz, www.stiky.cz, www.exportnicena.cz
O odborném garantovi:
O CRIF – Czech Credit Bureau:
Společnost CRIF – Czech Credit Bureau, a. s., je organizátorem největších českých úvěrových registrů, Bankovního a Nebankovního registru klientských informací. Jejich prostřednictvím si zejména banky, stavební spořitelny, leasingové a factoringové či splátkové společnosti ověřují schopnost svých klientů splácet budoucí závazky. Společnost dále provozuje registr ELIXIR, který mapuje profesní historii finančních a pojišťovacích poradců a makléřů.
Prostřednictvím své aplikace Cribis poskytuje komplexní ekonomické informace o českých firmách a detailní údaje o vlastnických vazbách. Od června tohoto roku jsou v rámci aplikace Cribis přístupné také ekonomické informace o firmách ze Slovenské republiky a data z katastru nemovitostí ČR. Nástroje pro hodnocení ekonomické situace municipalit a bytových družstev nabízí pod značkou iRating.
Společnost CRIF – Czech Credit Bureau, a.s. byla založena v roce 2000. Na Slovensku má sesterskou společnost CRIF – Slovak Credit Bureau, s.r.o.. Od roku 2005 je jejím jediným akcionářem mezinárodní skupina CRIF, která působí v italské Bologni a dnes je čtvrtým největším provozovatelem úvěrových registrů a systémů pro podporu úvěrového rozhodování na světě. www.crif.cz
O auditorovi:
NSG MORISON
NSG Morison je česká nezávislá poradenská společnost, slavící letos 20. výročí na českém trhu. Od roku 1993 poskytuje služby firmám všech velikostí (od velkých, středních až po rodinné firmy) a to v oblasti auditu, daní, účetního a mzdového poradenství, znaleckých služeb, práva, podnikového a personálního poradenství. NSG Morison zaměstnává skoro 60 odborníků.
V roce 1999 vstoupila do prestižní celosvětové asociace poradenských společností Morison International, kde je dodnes jediným českým zástupcem. NSG Morison založil současný řídící partner Martin Novotný, společně s partnerem oddělení podnikových financí a oceňování Petrem Šímou. Pro více informací: www.nsgmorison.cz
O hlavním partnerovi:
Allianz pojišťovna
Je součástí předního světového pojišťovacího koncernu Allianz Group. Na český trh vstoupila v roce 1993 a během svého působení v České republice se vypracovala mezi tři největší české pojišťovny a uzavřela téměř 9 milionů pojistných smluv. Začínala s nabídkou životního pojištění a postupně přidala pojištění majetku. Od roku 2000 nabízí Allianz také povinné ručení. Dnes má svou šíří i nabídkou služeb v autopojištění jeden z nejlepších produktů na trhu. I ostatní typy majetkových a životních pojištění dokáží plně uspokojit jak privátní, tak firemní zákazníky. Značka Allianz, která letos slaví 123. narozeniny, patří mezi stovku nejsilnějších značek naší planety a každoročně své postavení vylepšuje. Buďte vítáni v Allianz - www.allianz.cz
O hlavním partnerovi:
Microsoft v České republice
Společnost Microsoft byla založena v roce 1975 a je světovým lídrem v poskytování softwaru, služeb, zařízení a řešení, které pomáhají lidem a firmám po celém světě plně realizovat jejich potenciál. Odpovědnost vůči zemi, v níž působíme, vždy byla součástí naší strategie. Podporujeme oblasti, které jsou klíčové pro konkurenceschopnost ČR a v nichž může mít naše zapojení významný dopad. V ČR se zaměřujeme na rozvoj dovedností v oblasti informačních technologií a související modernizaci školství a výuky, podporu inovací a podnikání (start-upů), posilování konkurenceschopnosti malých a středních podniků pomocí technologií, a využívání IT pro zapojení znevýhodněných lidí do práce a zefektivnění práce neziskových organizací. Rozvoj podnikání podporuje i obchodní model Microsoftu - spolupracujeme s více než 3000 partnerskými firmami, většinou malými a středními podniky, které pro své zákazníky vyvíjejí řešení postavená na našich technologiích. Dohromady zaměstnávají na 40 000 lidí, což je významný příspěvek k podpoře zaměstnanosti a rozvoji inovací v ČR. V Česku působíme od roku 1992 a máme zhruba 450 zaměstnanců (Microsoft a Skype). www.microsoft.com
O partnerovi:
ČSOB
Skupina ČSOB je vedoucím hráčem na trhu finančních služeb v České republice. Skupina ČSOB je součástí mezinárodní bankopojišťovací skupiny KBC, která aktivně působí především v Belgii a v regionu střední a východní Evropy. Na českém trhu působí skupina ČSOB zejména pod obchodními značkami ČSOB, Era, Poštovní spořitelna, Hypoteční banka a ČMSS. Své služby skupina ČSOB poskytuje všem typům zákazníků, a to jak fyzickým osobám, tak malým a středním podnikům, korporátní a institucionální klientele. Do produktového portfolia skupiny ČSOB patří financování potřeb spojených s bydlením (hypotéky a půjčky ze stavebního spoření), pojistné produkty a penzijní fondy, produkty kolektivního financování a správa aktiv i specializované služby (leasing a factoring). Skupina ČSOB pečlivě naslouchá potřebám svých klientů a nabízí jim nikoliv produkty, ale nejvhodnější řešení. V rámci konceptu bankopojištění nabízí také produkty sesterské ČSOB Pojišťovny.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva