„Z třiceti rozporů jsme vyřešili téměř všechny rozpory, které byly vzneseny ze strany členů vlády nebo ÚOHS. Fakticky nám zbývají čtyři rozpory, o kterých by měla diskutovat vláda,“ uvedla ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová.
Nový zákon o zadávání veřejných zakázek je potřeba také v souvislosti s přijetím tří evropských směrnic regulujících oblast veřejného zadávání. Jejich obsah je nezbytné transponovat do vnitrostátního právního řádu do dubna 2016.
Novým zákonem se také změní některé jiné zákony. V návrhu se stanoví, že dosavadní zákon o veřejných zakázkách a koncesní zákon se zrušují. Jelikož na tyto zákony jsou navázány další právní předpisy, je nezbytné provést i úpravy těchto souvisejících předpisů. Ukázalo se žádoucím promítnout tyto změny i v zákonech, které sice oblast veřejného zadávání přímo neupravují, ale danou specifickou terminologii používají nebo na zákon o veřejných zakázkách odkazují. Jedná se například o zákon o rozpočtových pravidlech, o majetku České republiky a jejím vystupování v právních vztazích, o podpoře výzkumu, experimentálního vývoje a inovací, o veřejných službách v přepravě cestujících a o trestní odpovědnosti právnických osob.
Přínosy a základní principy zákona a o zadávání veřejné zakázky najdete v dřívější tiskové zprávě.
Nad tezemi návrhu i nad vlastním textem proběhla velmi široká diskuse. Na formulování požadavků k zákonu se podíleli zástupci zadavatelů, dodavatelů, neziskových organizací, profesních svazů, ale i zástupci poslaneckých a senátorských klubů napříč celým politickým spektrem.
Časté dotazy a odpovědi k novému zákonu o zadávání veřejných zakázek naleznete zde.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva