Závěry konference Administrativní zátěž a programové období 2014 – 2020

31.05.2012 13:40 | Zprávy

Více než šedesát účastníků konference s názvem „Administrativní zátěž a programové období 2014 – 2020“ zaplnilo ve středu 30. května 2012 jednací sál Senátu PČR. Konferenci uspořádaly v prostorách Senátu společně Výbor pro územní rozvoj, veřejnou správu a životní prostředí a Ministerstvo pro místní rozvoj.

Závěry konference Administrativní zátěž a programové období 2014 – 2020
Foto: Hans Štembera
Popisek: Senát

Hlavním tématem konference bylo diskutovat a hledat možnosti zjednodušení administrativní zátěže pro žadatele, příjemce, poskytovatele a další orgány při čerpání finančních prostředků z fondů EU v programovém období 2014 – 2020.

„Zájem o konferenci mě potěšil a potvrdil aktuálnost zvoleného tématu. Jednoznačně se ukázalo, že současná velmi byrokraticky a někdy zároveň i nepříliš transparentně nastavená administrace evropských projektů je jednou z bolestí a zároveň i příčin současných problémů čerpání finančních prostředků z evropských fondů,“ okomentoval zvolené téma konference předseda Výboru pro územní rozvoj, veřejnou správu a životní prostředí, senátor Ivo Bárek, který konferenci zahájil.

„Jsem rád, že výstupem konference není pouze celá řada námětů a návrhů na zjednodušení administrativní zátěže, ale že se nám také podařilo se shodnout i na obecnějších závěrech a doporučeních,“ dodal k průběhu konference její moderátor senátor Miloš Vystrčil.

Konference se zúčastnili kromě zástupců MMR v čele s prvním náměstkem Danielem Braunem, který je garantem přípravy plánovacího období 2014-2020, i zástupci dalších ministerstev, profesních organizací, neziskových organizací, krajů, měst a obcí a dalších subjektů.

Účastníci konference uvítali slib zúčastněných senátorů - členů Výboru pro územní rozvoj Ivo Bárka, Miloše Vystrčila, Pavla Eyberta a Karla Šebka, že se výstupy konference a možnostmi snížení administrativní zátěže pro plánovací období 2014-2020 bude na svých zasedáních výbor podrobněji zabývat.

Podrobnější informace o konferenci včetně přednesených prezentací budou nejpozději do středy 6. června k dispozici na www.senat.cz a www.mmr.cz

Závěry konference:

Účastníci konference

považují

velkou administrativní zátěž pro žadatele, příjemce i poskytovatele při čerpání finančních prostředků z fondů Evropské unie za jednu ze zásadních překážek jejich účelného, úsporného a účinného využití;

vítají

snahu odpovědných orgánů připravit a realizovat opatření a změny, které by vedly ke zjednodušení administrativní zátěže a zároveň ke zvýšení výkonnosti, snížení správních nákladů a minimalizaci rizika chyb při čerpání finančních prostředků z fondů Evropské unie v programovém období 2014 – 2020;

a v souladu s touto snahou doporučují:

  • jako výchozí dokument pro realizaci zjednodušení využít Doporučení ke zjednodušení administrativní zátěže pro žadatele a příjemce při čerpání evropských prostředků z fondů EU v programovém období 2014 – 2020 (únor 2012)
  • zavedení možnosti přiměřené veřejné oponentury připravovaných zjednodušení před jejich zavedením
  • věnovat maximální pozornost naplnění účinnosti, účelnosti a hospodárnosti prováděných kontrol

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

17. listopad

Dobrý večer, pane Zdechovský, chci se zeptat, jak se díváte na prohlášení našeho vrcholného politika, cituji: Ne každý názor musíme respektovat a ne každý názor je stejně "hodnotný"? 35 let po revoluci je schopen toto říci do rozhovoru nás premiér? Opravdu? Svůj názor raději vyjadřovat nebudu, ale ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Česká pošta: Doporučený předvánoční den Balíkovny

13:21 Česká pošta: Doporučený předvánoční den Balíkovny

Balíkovna doporučuje předat balík do přepravy do čtvrtka 19. prosince. To platí pro zásilky na adres…