Zelená vlna spouští nové call-centrum a nabízí rychlejší a častější dopravní zpravodajství

14.11.2016 16:53 | Zprávy

Český rozhlas a jeho dopravní zpravodajství Zelená vlna dnes zahajují provoz nového moderního call-centra pro sběr dopravních informací s non-stop provozem. Zelená vlna tak přinese přesnější a rychlejší dopravní zpravodajství než doposud. Český rozhlas dnes spouští také nový systém pro sběr, zpracování a vysílání dopravních informací a hledá nové dopravní zpravodaje.

Zelená vlna spouští nové call-centrum a nabízí rychlejší a častější dopravní zpravodajství
Foto: red
Popisek: Český rozhlas

Nový systém je kompatibilní se systémem Národního dopravního infocentra v Ostravě s on-line výměnou dopravních informací. Obsahuje dopravní informace od policie, hasičů, Ředitelství silnic a dálnic, informace o sjízdnosti silnic a dálnic, počasí i regionální dopravě včetně mapových podkladů a zvuků od zpravodajů Zelené vlny i posluchačů volajících bezplatně na linku 800 553 553.

„Call centrum nám umožní přímý kontakt s posluchači, kteří jsou v autech v místě dopravních událostí. Velkou výhodou je také rychlost s jakou se informace dostávají do vysílání. Poté, co řidič na naši linku zavolá a oznámí dopravní událost, operátor jí zadá do systému a je prakticky okamžitě připravena do vysílání. Chceme, aby nám posluchači volali, co se děje na silnicích a pomohli nám vytvořit nespolehlivější a nejrychlejší dopravní zpravodajství v České republice,“ uvedl ředitel Zpravodajství Českého rozhlasu Jan Pokorný.  

Radiožurnál bude také vysílat více dopravních informací. V současné době zařazuje Zelenou vlnu každých 30 minut, ráno každých 15 minut a samozřejmě v případě mimořádných dopravních událostí. Od 18. listopadu bude Radiožurnál vysílat Zelenou vlny každou čtvrthodinu také v dopravních špičkách v pátek a neděli od 15:00 do 19:00. Uživatelé navigací dostávají vyšší počet dopravních informací z NDIC, Český rozhlas totiž zdvojnásobil kapacitu kanálu RDS-TMC na svých vysílačích.

„Pro nás je velmi důležité, aby řidiči v autech dostávali kompletní informaci. Tedy nejen to, že na silnici před nimi je problém, ale také radu, jak pokračovat dál. V ideálním případě spolehlivou objízdnou trasu. I proto jsme zvolili nový slogan pro Zelenou vlnu – Známe lepší cestu“, řekl šéfredaktor Radiožurnálu Ondřej Suchan.

Zelená vlna hledá nové zpravodaje. Informace o tom, jak se stát naším spolupracovníkem a jaké výhody z toho plynou, poskytuje nonstop call-centrum Zelené vlny na čísle 800 553 553 nebo na webu zelenavlna.cz.

Zelená vlna je nejstarší rozhlasové dopravní zpravodajství. V současné době disponuje rozsáhlou sítí zpravodajů, speciálním studiem v Národním dopravním centru v Ostravě, vlastní motohlídkou a unikátním systémem pro sběr, vyhodnocování a vysílání dopravních informací.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. et Mgr. Jakub Michálek byl položen dotaz

Fakt myslíte, že jsme na tom v oblasti digitalizace dobře?

A co třeba říkáte na to, že jsme v digitalizaci veřejné správy je Česko druhé nejhorší v EU? Zdroj: https://www.dvs.cz/clanek.asp?id=6995694 Nebo co říkáte na toto - https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-b2b-platit-prevodem-nestaci-digitalizace-ceske-ekonomiky-je-zalostne-pomala-261752?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Úřad vlády: Vládní výbor pro strategické investice řešil rozvoj lidských zdrojů i stavbu vysokorychlostních tratí

10:17 Úřad vlády: Vládní výbor pro strategické investice řešil rozvoj lidských zdrojů i stavbu vysokorychlostních tratí

Ve čtvrtek 21. listopadu 2024 se ve Strakově akademii konalo již sedmé zasedání Vládního výboru pro …