Logistický systém společnosti ŠKODA AUTO je špičkový: V soutěži ‚European Gold Medal in Logistics and Supplier Chain’ obsadila oblast výroby společnosti ŠKODA AUTO první místo. Tímto vyznamenáním oceňuje evropská organizace „The European Logistic Association“ (ELA) špičkovou kvalitu a vysokou efektivitu mezinárodně strukturovaného logistického systému ŠKODA.
Logistické systémy patří k rozhodujícím faktorům úspěchu v automobilovém průmyslu. Toto špičkové umístění opět podtrhuje skvělou úroveň výrobní logistiky společnosti ŠKODA AUTO. V březnu letošního roku už automobilka získala ocenění ‚Logistický projekt roku v České republice’.
Zlatá evropská medaile pro logistiku a management dodavatelských řetězců, udělovaná Evropskou logistikou asociací (ELA), je založena na principu Ligy mistrů. ELA je federací 30 národních organizací ze středoevropských a západoevropských zemí. Do evropského finále postupují pouze vítězné projekty z národních soutěží. Po zisku národního titulu „Logistický projekt roku“ v České republice v březnu 2014 pokračuje logistika společnosti ŠKODA AUTO v úspěšné sérii a představila svá inovativní řešení v Bruselu. Odborná porota vybrala ze 30 nejlepších logistických projektů z jednotlivých zemí celkem šest finalistů z nejrůznějších oborů.
Promyšlený, výkonný a mezinárodně orientovaný systém společnosti zajišťuje, že v celém logistickém řetězci budou správné díly a komponenty k dispozici ve správný čas a na správném místě a v potřebném množství. Do celého logistického procesu je zapojeno 13 výrobních závodů na celém světě, v nichž vznikají vozy značky ŠKODA. Od ledna do srpna 2014 vyrobila ŠKODA 696.600 vozů – více než kdykoli předtím za prvních osm měsíců roku.
V rámci své Růstové strategie česká automobilka rozšířila a modernizovala podstatnou část své logistiky. Od začátku roku 2013 stanovuje nové logistické centrum v hlavním výrobním závodě společnosti ŠKODA AUTO v Mladé Boleslavi nová měřítka, pokud jde o koncepci, velikost a nasazenou dopravní techniku. V nové, částečně automatizované logistické hale o rozloze 15 500 m2 a výšce 18 metrů je instalováno 33 regálových uliček, z nichž je výroba vozů a výroba agregátů zásobována materiálem. 60 metrů dlouhý plně automatický dopravníkový tunel, vedoucí do montážní haly M13 a nejmodernější skladová technika zaručují rychlé, pružné a vysoce efektivní dodávky dílů.
Zhruba rok se v závodě Mladá Boleslav navíc využívá nových plně automaticky řízených přepravních vozíků. Jedná se o samoobslužný dopravní systém, který dopravuje potřebné díly a komponenty přímo do regálů na montážní lince. To šetří čas a náklady. Podstatné zvýšení efektivity dále přineslo nasazení nových ‚Pick-by‘-systémů. Ty umožňují ještě precizněji taktované dodávky potřebných dílů k montážní lince – tedy dodávky ‚Just-in-Sequence‘. ŠKODA od konce minulého roku využívá také další nové řešení: sekvenční zásobníky se systémem ‚Pick-by-Frame‘. Tato technika pomáhá zaměstnancům při nakládce vychystávacích vozíků a zvyšuje bezpečnost tohoto procesu.
Jedním z hlavních pilířů logistiky značky ŠKODA je nové ŠKODA Parts Centrum, otevřené v dubnu 2013. V rámci modernizace se zdvojnásobila celková plocha centrálního skladu na více než 100 000 m2 – to odpovídá ploše zhruba dvanácti fotbalových hřišť. Společnosti do nového centra investovala zhruba 31,8 milionů eur. Se zhruba 25 000 dodávkami denně zajišťuje ŠKODA Parts Centrum velkou část celosvětové distribuce originálních dílů a příslušenství pro společnost ŠKODA AUTO a koncernové značky VW, Audi a Seat. Je to největší distribuční centrum originálních dílů v České republice.
Pro výrobní proces automobilky uvádí 1 250 zaměstnanců logistiky značky ŠKODA každoročně do pohybu miliony dílů, komponentů a vozových systémů. Ročně bylo jen do českých výrobních závodů dopraveno zhruba 52 000 železničních vagonů. K tomu je nutno ročně přičíst ještě 469 000 kamionů směřujících do a z českých závodů společnosti ŠKODA AUTO. Enormní velikosti navíc dosahují také skladové a logistické plochy, potřebné v rámci logistických toků: Jen ve třech českých závodech v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí zabírají celkovou plochu 321 000 čtverečních metrů – tedy zhruba 40 fotbalových hřišť.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva