Lidé ani stroje nejsou neomylní, a tak i při maximální snaze o obezřetnost může dojít k pochybení. Nejčastější mýlkou, typickou především pro lidský faktor, je prosté psaní nesprávných číslic či písmen. Kromě tohoto „úředního šotka“ ale může nastat i celá řada dalších omylů – jde například o záměnu adresáta e-mailové komunikace, neprovedení zadané transakce, neoprávněná blokace finančních prostředků na účtu či chybné spárování údajů náležících k platbě.
Jak ve zmíněných případech postupovat? „Jste-li přesvědčeni o tom, že vámi zadaná platební transakce byla provedena špatně, je banka povinna doložit, že transakce byla správně zaznamenána, zaúčtována a že nebyla ovlivněna technickou poruchou nebo jinou závadou,“ říká Eduarda Hekšová, ředitelka spotřebitelské organizace dTest.
Pokud vám z důvodu pochybení na straně banky dokonce vznikla újma (což může být případ výše zmíněného zaslání e-mailu na chybnou adresu), můžete se domáhat její náhrady. „Vyčíslení výše újmy i forma kompenzace se obvykle řeší dohodou mezi klientem a danou institucí. Jako odškodnění banky často nabízejí například zvýhodněné úročení u některého ze svých produktů – záleží ovšem na vás, zda navrhované řešení přijmete. Nebudete-li s ním souhlasit, máte samozřejmě vždy právo hájit svůj nárok soudní cestou,“ vysvětluje Eduarda Hekšová.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva