„Cestování je pro většinu domácích mazlíčků stresující. Zvířata se vyrovnávají třeba s měnícím se tlakem a teplotou hůře než lidé. Pokud na to zvíře není odmala zvyklé, doporučujeme vyhnout se letecké přepravě,“ říká Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení spotřebitelské organizace dTest, a dodává: „Pokud už chcete vzít zvířecího parťáka s sebou do letadla, vyřiďte si všechny potřebné formality. Pokud nezačnete alespoň měsíc před odletem, pravděpodobně nestihnete vše vyřídit včas. Před koupí letenky si dobře prostudujte podmínky dané země a konkrétní letecké společnosti.“
Ne do všech zemí je možné vycestovat s domácím mazlíčkem, podmínky přepravy se v jednotlivých zemích různí. Základní formální náležitosti vycestování zvířete v rámci Evropské unie jsou: platný cestovní pas, očkování proti vzteklině, označení mikročipem nebo tetováním. Očkování se považuje za platné až za 21 dní po vakcinaci. Země jako Velká Británie, Irsko, Malta a Finsko vyžadují navíc odčervení. To musí zvíře podstoupit maximálně pět a minimálně jeden den před vstupem na jejich území a musí být potvrzeno v cestovním pasu. Některé státy odmítají na své území vpustit štěňata nebo koťata.
Existují tři možnosti, jak přepravovat psa nebo kočku v letadle. „Zvíře může letět s vámi v kabině, nebo v nákladovém prostoru – buď jako odbavené zavazadlo, nebo jako zboží. V zavazadlovém prostoru může být přepravováno jen v dostatečně velké, uzavíratelné schráně s nepropustným dnem a otvory pro dýchání. Na zvíře se vztahují váhové limity, rozměr přepravní schrány bývá také omezen,“ vysvětluje Lukáš Zelený. Některé letecké společnosti povolují vzít mazlíčka do kabiny pro cestující za přísnějších podmínek. Volnější pravidla se vztahují na asistenční psy pro cestující se zdravotním postižením. Tito psi jsou na palubu bráni přednostně, cestují zdarma a bez schrány.
Pokud svého mazlíčka raději necháte doma, můžete využít služby hlídání zvířat, které se v posledních letech profesionalizovaly. Na trhu je velká řada subjektů, které nabízí krátkodobou i dlouhodobou péči o domácího mazlíčka. Je to spása pro majitele, kteří nemohou během své nepřítomnosti dát zvíře na hlídání příbuzným nebo sousedům. Hlídači zvířat dokážou zajistit veškerou potřebnou péči o psa, od krmení, přes venčení, až po zábavu. Časopis dTest přinesl přehled hlídacích služeb pro psy. Provedl také anketu mezi jejich provozovateli. Ptal se jich na rozsah poskytovaných služeb a podmínky ubytování zvířat. Jejich odpovědi najdete ZDE.
Kromě klasických hlídacích služeb pro psy existuje také možnost pozvat si do vlastní domácnosti člověka, který se o psa během nepřítomnosti „páníčka“ postará. Podobně, jak se o nejmenší děti starají placení pěstouni, existují také náhradní rodiny, které za honorář rády nabídnou pelíšek a péči čtyřnohému návštěvníkovi.
dTest, o.p.s. je největší českou spotřebitelskou organizací, která v ČR působí již od roku 1992. Je vydavatelem spotřebitelského časopisu dTest, na jehož stránkách jsou publikovány výsledky nezávislých a objektivních testů produktů, varování před nebezpečnými a zdravotně závadnými výrobky, informace o spotřebitelských právech a rady, jak tato práva účinně uplatňovat. dTest je součástí mezinárodní organizace International Consumer Research and Testing (ICRT) a evropské spotřebitelské organizace BEUC.
Poradenská linka časopisu dTest – 299 149 009 – je v provozu každý pracovní den od 9 do 17 hodin a spotřebitelé na ní mohou konzultovat s právními poradci časopisu dTest nejrůznější spotřebitelské problémy, a to za cenu běžného tarifu volání. Od spuštění v roce 2010 této možnosti využily již desetitisíce spotřebitelů a poradenská linka časopisu dTest se tak stala první a nejvyhledávanější cestou k řešení potíží, se kterými se zákazníci na trhu setkávají.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva