dTest: Drahé zákaznické linky? Podnikatelé porušují zákon

14.09.2016 15:53 | Zprávy

Pokud chcete po telefonu ohlásit poruchu vodovodu, reklamovat vady zboží nebo vyúčtování elektřiny či plynu, můžete za takový hovor zaplatit desítky i stovky korun. I když novela zákona na konci loňského roku používání zpoplatněných modrých a bílých linek pro kontakt se zákazníky omezila, mnozí podnikatelé ji nedodržují. dTest proto vyzval více než 30 společností, aby změnily způsob komunikace se zákazníky.

dTest: Drahé zákaznické linky? Podnikatelé porušují zákon
Foto: dtest.cz
Popisek: dTest - logo

Banky, pojišťovny, mobilní operátoři, dodavatelé energií, dopravci a další využívají stále pro kontakt se zákazníky bílé a modré linky, které jsou podle tarifikace konkrétního operátora zpoplatněny částkou až pět korun za každou započatou minutu volání. Hovor na modrou či bílou linku je nejenom dražší než volání na běžnou linku, ale většina operátorů u něho v současné době neumožňuje čerpat volné minuty. Každý zákazník tak za hovor, kterým chce například nahlásit poruchu či pojistnou událost, musí zaplatit ne zcela zanedbatelnou částku.

„Na konci loňského roku přitom vstoupila v platnost novela zákona o ochraně spotřebitele, která zakazuje obchodníkům pro komunikaci se spotřebiteli ohledně uzavřené smlouvy používat telefonní linky, za které je účtována vyšší cena, než je běžná sazba,“ říká Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení dTestu. A dodává: „Řada společností tento zákaz bohužel nadále ignoruje. Jedná se například o České dráhy, pojišťovnu Kooperativa či Českou podnikatelskou pojišťovnu.“

dTest proto nyní vyzval více než 30 společností, které stále využívají pro kontakt se zákazníky zpoplatněnou bílou či modrou linku, aby přehodnotily svou politiku komunikace se zákazníky a používaly pro kontakt s klienty běžné telefonní linky nebo bezplatné zelené linky. V současné době již podnikatelé nemají na výběr, musí tyto linky přestat používat, jinak se dopouští správního deliktu podle zákona o ochraně spotřebitele, za který jim může být udělena pokuta až do výše jednoho milionu korun. „Pokud tyto společnosti nezmění svůj přístup, podáme podnět České obchodní inspekci k zahájení správního řízení. Uvažujeme také o podání žaloby na zdržení se protiprávní činnosti vůči spotřebitelům k příslušnému soudu,“ uvádí Zelený.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

A co vyjednat mír?

V tomto vašem článku - https://www.parlamentnilisty.cz/politika/politici-volicum/Nerudova-STAN-Americky-prezident-Trump-udelal-chybu-770269 tvrdíte, co víc můžeme pro Ukrajinu udělat, ale postrádám v něm jakkoliv zmínku o tom se snažit vyjednat mír. Nebo podle vás je reálné, že Ukrajina Rusko porazí...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Pražské služby: Občané odvezli loni na sběrné dvory skoro 60 tisíc tun odpadu

22:03 Pražské služby: Občané odvezli loni na sběrné dvory skoro 60 tisíc tun odpadu

Pražské služby hlásí rostoucí zájem obyvatel o sběrné dvory. Na deseti z nich, které provozují pro h…