Koupě automobilu bývá zpravidla větší investicí, proto je dobré předem znát všechny možné nástrahy, které můžou nastat, pokud se na zakoupeném vozidle vyskytnou vady. „V praxi můžeme rozlišit tři situace – vůz si zakoupíte jako spotřebitel od podnikatele, koupíte jej od jiné nepodnikající osoby, anebo jste také podnikatel a vůz zakoupíte od jiného podnikatele,“ vysvětluje Eduarda Hekšová, ředitelka spotřebitelské organizace dTest.
V případě, že spotřebitel kupuje automobil od podnikatele, je třeba věnovat pozornost ještě tomu, zda jde o vůz ojetý či zcela nový. Obecně platí, že na něj máte záruku 24 měsíců. To znamená, že po tuto dobu můžete u prodejce reklamovat veškeré vady, které se na automobilu objeví. Avšak v případě koupě ojetého vozu může být tato záruka zkrácena až na polovinu.
Zkrácení záruky u ojetého vozidla však není jedinou nástrahou. V případě koupě bazarových automobilů se nezřídka stává, že prodejce uvede do kupní smlouvy všechny možné vady, které by vůz mohl mít. Tímto jednáním se snaží zamezit pozdějším reklamacím uvedených vad. Ze zákona totiž platí, že nelze reklamovat vadu, pro kterou bylo zboží prodané za nižší cenu, nebo vadu způsobenou běžným opotřebením, kterou měl automobil při převzetí kupujícím.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva