dTest: Jak na reklamaci vadného zboží z druhé ruky

13.07.2021 17:58 | Tisková zpráva

Mnoho spotřebitelů nakupuje zboží takzvaně z druhé ruky. Není se čemu divit, ceny bývají lákavé a díky tomu lze ušetřit. Co ale dělat, když se taková věc rozbije? Máte právo ji reklamovat? A pokud ano, jaká úskalí to přináší?

dTest: Jak na reklamaci vadného zboží z druhé ruky
Foto: dTest
Popisek: dTest

Největším lákadlem při koupi zboží z druhé ruky je právě výhodná cena. Je nutné ale myslet na to, že cena není vším. Ještě před samotným nákupem si tak prověřte prodávajícího. Některé společnosti se specializují na prodej použitých věcí a jejich prověření není problém. Často však dochází k nákupu zboží přímo od fyzických osob, jejichž prověření je obtížnější. I u nich si prohlédněte recenze na konkrétního prodávajícího, pokud jsou na internetu dostupné. U zboží si vyžádejte detailnější fotografie, případně doklady o jeho koupi prodávajícím (například účtenku, fakturu, záruční list). Samotnou kupní smlouvu, zejména u věcí vyšší hodnoty, je vhodné sepsat písemně a nespoléhat se pouze na ústní sliby. Ve smlouvě by měl být důkladně popsán stav zboží v době převzetí, včetně jeho případných vad. Všechny tyto dokumenty vám pomohou v případě budoucí reklamace či sporu.

„U zboží z druhé ruky můžete reklamovat jen ty vady, kterými toto zboží netrpělo již v okamžiku prodeje a které neodpovídají míře jeho dosavadního používání,“ uvádí Eduarda Hekšová, ředitelka spotřebitelské organizace dTest. A dodává: „Zjednodušeně řečeno je možné nastínit tři varianty, a to podle toho, od koho si zboží kupujete.“

Pokud jste zboží zakoupili od podnikatele, je pro vás situace nejvýhodnější. V takovém případě platí zákonná záruka. Dejte si však pozor na to, že může být zkrácená na dvanáct měsíců, namísto běžných 24 měsíců. O zkrácení záruky musíte být předem informováni a tato skutečnost by měla být uvedena ve smlouvě, případně v obchodních podmínkách. Pokud podnikatel prodává použité zboží rovněž přes internet a vy jste si od něj tímto způsobem nakoupili, máte možnost od smlouvy odstoupit do 14 dnů bez udání důvodu a bez jakékoliv sankce. Pokud s vámi podnikatel nekomunikuje či vznikl nějaký spor, můžete využít mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Stanislav Berkovec byl položen dotaz

poplaky

Když bude ANO v příští vládě, což se jeví jako pravděpodobné, zrušíte poplatky ČT? K čemu vůbec ČT potřebujeme? Co se týká zpravodajství, tak zde ji podle mě nahradí dobře i soukromé televize, vždyť ty přeci také musí dodržovat nějaké zákony a být nezávislý, když vysílají zprávy nebo tomu tak není? ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jihočeský kraj hledá cesty k podpoře duševního zdraví na školách

22:31 Jihočeský kraj hledá cesty k podpoře duševního zdraví na školách

Sexuální zneužívání v rodině, deprese, hromadné sebepoškozování a dokonce ohrožování spolužáků střel…