Zlobí i vás internetové připojení? Zaznamenáváte jeho časté výpadky? Komplikuje vám to práci z domova či distanční výuku? Nemůžete si nerušeně užívat své oblíbené seriály a videohovory s přáteli? Podívejte se, na co máte právo a jak můžete tuto situaci řešit.
Nedostatky internetového připojení můžete reklamovat, a to do dvou měsíců od vadného poskytnutí služby, jinak toto právo zanikne. Poskytovatel má povinnost vaši reklamaci vyřídit bez zbytečného odkladu, nejpozději však do jednoho měsíce ode dne jejího doručení. Pouze v případě, že vyřízení reklamace vyžaduje projednání se zahraničním poskytovatelem, má na to o jeden měsíc více. Pokud jste mohli poskytovanou službu využít jenom částečně či dokonce vůbec kvůli problémům na straně poskytovatele, je povinen závadu odstranit a přiměřeně vám snížit cenu. Můžete se také dohodnout na poskytnutí služby náhradním způsobem.
„V případě výskytu problému s internetovým připojením doporučujeme okamžitě kontaktovat poskytovatele a nedostatky mu nahlásit. Vhodné je též špatné připojení zdokumentovat, například snímky či záznamem obrazovky nebo displeje, případně provedenými testy rychlosti připojení,“ vysvětluje Eduarda Hekšová, ředitelka spotřebitelské organizace dTest, a dodává: „Poskytovatel však není odpovědný za škodu, která vám v důsledku vadného poskytnutí služby vznikne. Potřebujete-li internetové připojení ke své práci, myslete vždy na záložní řešení – náhrady ušlého zisku za výpadky internetu se totiž nedočkáte.“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva