dTest: Kompenzace v letecké dopravě

09.08.2019 7:32 | Zprávy

Evropská ochrana práv cestujících v letecké dopravě je rozsáhlá, spotřebitelům se proto vyplatí mít alespoň základní povědomí o tom, na co mají vůči aerolinkám nárok. Především v letních měsících jsou letiště pod náporem turistů přetížená, častěji dochází ke zpoždění nebo zrušení letů, případně ke ztrátě zavazadel.

dTest: Kompenzace v letecké dopravě
Foto: dTest
Popisek: dTest

Evropské nařízení o pravidlech náhrad a pomoci cestujícím v letecké dopravě stanoví, na co mají cestující nárok v případě odepření nástupu na palubu, zrušení nebo významného zpoždění letů. „Odlétáte-li z letiště ležícího na území EU s kterýmkoliv dopravcem nebo ze třetí země s evropským dopravcem, máte v případě vzniku některé z těchto nepříjemných okolností právo na bezplatnou péči v podobě ubytování a občerstvení, zajištění přepravy náhradním letem anebo i na finanční odškodnění ve výši 250 až 600 eur, a to za přesně definovaných podmínek,“ říká ředitelka spotřebitelské organizace dTest Eduarda Hekšová.  

Spotřebitelé nemají právo na finanční odškodnění za zpoždění nebo zrušení letu, pokud k těmto situacím dojde z důvodu vyšší moci, za což se považuje například nepříznivé počasí.

Na odškodnění 250 až 600 eur mají právo cestující, kteří:

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva



Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

MHMP: 2 884 kilogramů potravin a drogerie v Primátorské velikonoční sbírce

7:33 MHMP: 2 884 kilogramů potravin a drogerie v Primátorské velikonoční sbírce

Hlavní město pokračuje v úspěšné akci na pomoc lidem v nouzi. V letošní Primátorské velikonoční sbír…