Podomní obchodníci s energiemi používají řadu triků, jejichž pomocí dokážou dotlačit spotřebitele k uzavření nevýhodné smlouvy. „Dlouhodobě před těmito zprostředkovateli, kteří obvykle slibují značnou úsporu peněz, varujeme. V prvé řadě lidem radíme, aby jim neotvírali dveře, pokud u nich zazvoní. Dále doporučujeme, aby byli ostražití i při telefonátech, kdy pouhé vyslovení slůvka ‚ano‘ může vést k uzavření nové smlouvy o dodávkách energií nebo ke změně té stávající,“ uvádí Eduarda Hekšová, ředitelka spotřebitelské organizace dTest.
Zvláště ohroženou skupinou jsou senioři. Právě ti totiž nejčastěji podlehnou tlaku energetických šmejdů a nevýhodnou smlouvu s nimi podepíší. Zprostředkovatelé mnohdy zneužívají jejich nezkušenosti a důvěřivosti. Často uvádí lživé informace, vydávají se za zástupce stávajícího dodavatele energií, distributora, spotřebitelského ombudsmana nebo pracovníka Energetického regulačního úřadu. Vylákají ze seniorů vyúčtování pod záminkou kontroly a poté jim spočítají úsporu, které údajně dosáhnou.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva