Program Payback se nedávno rozšířil z Německa do Rakouska, ale i k nám – jeho služeb využívají drogerie DM. Provozovatel Paybacku sbírá různá data o nákupních zvyklostech spotřebitelů, a za to jim nabízí slevy. Za každé utracené euro v Rakousku dostane zákazník k dobru jeden cent. U nás je za každých 25 Kč nákupu reálně 25 haléřů.
VKI varuje před euforií a honem za bonusovými body. Když budete nakupovat více, než skutečně potřebujete, nebo přestanete srovnávat ceny od různých prodejců, nabízená sleva se vám nevyplatí. Kromě toho je Payback program, který se neváže na jednu značku nebo prodejní řetězec, a proto si snadno vytvoří váš nákupní profil podle údajů od různých prodejců.
Finanční expert VKI Bernd Lausecker říká, že hlavním zájmem programu Payback je zcela zjevně sbírání dat, které lze použít k cílené reklamě.
Říká se, že slevy nejsou zadarmo. Je to tak nejen s Paybackem. Proto je nutné při nákupech přemýšlet, aby se vám věrnostní programy vyplatily. A nezapomínejte, že je na vás, kolik jim poskytnete soukromých údajů.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva