Argumentem obcí při plošném zákazu jsou většinou stížnosti zákazníků na agresivní či klamavý přístup prodejců. Dochází tak ale ke slučování několika rozdílných skupin obchodníků. K jejich rozlišení mají posloužit přísná pravidla a certifikace. Zkušenosti ze zahraničí jasně ukazují, že plošný zákaz není řešením. Ve Velké Británii obdobnou situaci vyřešili ustanovením instituce, která podomní prodej zaštiťuje a zároveň přísně dohlíží na dodržování všech standardů. Podle údajů britského úřadu Office of Fair Trading (OFT) se v Británii po zavedení všech opatření snížil počet jakýchkoli stížností na podomní obchodníky o 70 %.
„Plošný zákaz jistě není vyhovujícím řešením, neboť popírá samu podstatu práva na svobodné podnikání. Rozhodně je ale nutné zavést striktní pravidla. Přímému prodeji by se měli věnovat pouze důkladně proškolení obchodníci s platnou licencí,“ říká Pavel Krumpár, ředitel marketingu a PR společnosti České Energetické Centrum. Podomní prodej má pro zákazníky mnohé výhody. Umožňuje jim například nákup v pohodlí domova, čímž šetří náklady na cestu k prodejci. Některé produkty pak vyžadují osobní přístup a delší čas k diskuzi k nalezení nejvhodnějšího řešení. U jiných výrobků je žádoucí ukázka použití.
V neposlední řadě představuje pro zákazníky diskuse s obchodníky možnost získat všechny potřebné informace potřebné pro rozhodování o nákupu zboží nebo služby.
Právě dodavatelé energií patří k obchodníkům nabízejícím produkty, které potřebují detailní vysvětlení a individuální přístup. Specifičnost nabízeného portfolia si uvědomují jak dodavatelé, tak zákazníci, kteří by jinak neměli možnost posoudit výhodnost alternativních nabídek. Z výše uvedených důvodů patří osobní prodej dlouhodobě v průzkumech mezi nejvítanější způsoby oslovování zákazníků s nabídkou energií. Přestože v minulosti tento způsob prodeje podléhal ostré kritice ze strany tradičních dodavatelů, kterým odebíral zákazníky z jejich báze, dnes většina z nich tuto formu prodeje také využívá. Konec konců, i pro ně je tento způsob nejjednodušší cestou, jak zákazníkům představit svou nabídku.
O ČESKÉM ENERGETICKÉM CENTRU
České Energetické Centrum je dodavatelem elektrické energie a zemního plynu. Společnost podniká pod švýcarskou společností Cromicron, která se chce zařadit mezi nejsilnější alternativní dodavatele na českém a slovenském trhu. Jejím cílem je v první řadě spokojený zákazník, proto je velký důraz kladen na efektivitu, spolehlivost a profesionalitu v oblasti péče o zákazníky. Snaží se tak vyhovět přáním, požadavkům a potřebám svých klientů a flexibilně na ně reagovat. Hlavní prioritou společnosti je seriózní přístup k zákazníkovi. Nedílnou součástí strategie Energetického Centra je dodržování politiky kvality, v roce 2010 společnost získala certifikát kvality ISO 9001. Další informace naleznete na: www.energetickecentrum.cz.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva