Smyslem této pozoruhodné pozice je prý posílit důvěru Pražanů v trasování. Ve společnosti údajně stále převládá pocit, že nefunguje a hygiena nestíhá. Jak ale ukazují data z monitoringu, není tomu tak. Až 85 procent z pozitivně testovaných občanů kontaktuje hygiena do 24 hodin, stejně tak 95 procent jejich rizikových kontaktů.
„Nově zřizovaná funkce uvolní kapacity našich zaměstnanců pro trasování a pomůže veřejnosti vysvětlovat principy a metody práce hygieniků. V běžném provozu může docházet k některým nedorozuměním. Ombudsman trasování tak bezesporu přispěje ke zvýšení vzájemného porozumění mezi občany a hygieniky. Jeho hlavním posláním bude úsilí o zajištění bezproblémové komunikace mezi zúčastněnými stranami například při řešení obsáhlejších dotazů, stížností či žádostí nezávislou, klidnou a laikům srozumitelnou formou,“ sdělila ředitelka Hygienické stanice hlavního města Prahy Zdeňka Jágrová.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
koronavirus
Více aktuálních informací týkajících se COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MZ ČR. Přehled hlavních dezinformací o COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MV ČR. Pro aktuální informace o COVID-19 můžete také volat na Informační linku ke koronaviru 1221. Ta je vhodná zejména pro seniory a osoby se sluchovým postižením.
Zcela jiné informace o COVID-19 poskytuje například Přehled mýtů o COVID-19 zpracovaný týmem Iniciativy 21, nebo přehled Covid z druhé strany zpacovaný studentskou iniciativou Změna Matrixu, nebo výstupy Sdružení mikrobiologů, imunologů a statistiků.
autor: Tomáš A. Nový