Smyslem této pozoruhodné pozice je prý posílit důvěru Pražanů v trasování. Ve společnosti údajně stále převládá pocit, že nefunguje a hygiena nestíhá. Jak ale ukazují data z monitoringu, není tomu tak. Až 85 procent z pozitivně testovaných občanů kontaktuje hygiena do 24 hodin, stejně tak 95 procent jejich rizikových kontaktů.
„Nově zřizovaná funkce uvolní kapacity našich zaměstnanců pro trasování a pomůže veřejnosti vysvětlovat principy a metody práce hygieniků. V běžném provozu může docházet k některým nedorozuměním. Ombudsman trasování tak bezesporu přispěje ke zvýšení vzájemného porozumění mezi občany a hygieniky. Jeho hlavním posláním bude úsilí o zajištění bezproblémové komunikace mezi zúčastněnými stranami například při řešení obsáhlejších dotazů, stížností či žádostí nezávislou, klidnou a laikům srozumitelnou formou,“ sdělila ředitelka Hygienické stanice hlavního města Prahy Zdeňka Jágrová.
Otázkou, na kterou však vedení Prahy neodpovědělo, bude známá skutečnost, že řada lidí hygieně úmyslně nebere telefon.
Kritici dále vyčítají absenci výrazných trestů pro ty, kteří nedodrží opatření. O na černo otevřených hospodách a restauracích nemluvě.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
koronavirus
Více aktuálních informací týkajících se COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MZ ČR. Přehled hlavních dezinformací o COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MV ČR. Pro aktuální informace o COVID-19 můžete také volat na Informační linku ke koronaviru 1221. Ta je vhodná zejména pro seniory a osoby se sluchovým postižením.
Zcela jiné informace o COVID-19 poskytuje například Přehled mýtů o COVID-19 zpracovaný týmem Iniciativy 21, nebo přehled Covid z druhé strany zpacovaný studentskou iniciativou Změna Matrixu, nebo výstupy Sdružení mikrobiologů, imunologů a statistiků.
autor: Tomáš A. Nový