Červené vagóny z Rakouska doplnily flotilu Českých drah

19.10.2011 12:41 | Zprávy

České dráhy vytasily do boje o zákazníka a poté, co na koleje vyrazila ryze soukromá společnost podnikatele Radima Jančury. ČD totiž nahradily staré české vagóny s koženkovými sedačkami a osmimístnými kupé o něco pohodlnějšími soupravami z Rakouska. Jenže ty jsou třicet let staré. A navíc červené. Mluvčí drah Petr Šťáhlavský k tomu pro Český rozhlas uvedl, že červené ještě nějakou dobu budou.

Červené vagóny z Rakouska doplnily flotilu Českých drah
Foto: Hans Štembera
Popisek: Vlaky ČD - ilustrační foto

Dopravní železniční koridor na Moravu posílil o rakouské vagóny s tmavě šedým pruhem v úrovni oken. Z pátého nástupiště pražského hlavního nádraží jede do Otrokovic.

„Vagony samozřejmě dostanou klasický nátěr Českých drah, to znamená modrou a světle šedou barvu. V tuto chvíli jsou ale ještě provozovány v rakouských barvách ty vozy, které jsme uvedli do provozu. Bude to přibližně polovina vozů z těch 32, které jsme koupili, prošly jen základní prohlídkou, nešly do kompletní revitalizace, a proto zatím budou jezdit v tomto nátěru," řekl rozhlasu mluvčí drah Petr Šťáhlavský.

Dráhy původně slibovaly posílat vagony na jih Čech. „První vozy jsou nasazeny především na expresní vlaky především do Luhačovic a do Veselí nad Moravou, tedy na koridorové trase z Prahy směrem na Moravu. Souvisí to s požadavkem ministerstva dopravy, který vznikl v létě, aby v novém jízdním řádu byly i tyto expresní vlaky provozovány v rychlostním režimu 160 kilometrů v hodině. A právě rakouské vozy tento rychlostní limit splňují," vysvětlil Šťáhlavský to, proč budou jezdit zrovna trasu na Moravu.

Možná jste nečetli:

Rádio dále upozornilo, že ještě před týdnem jely na tomto spoji převážně původem východněmecké vagony. Tyto staronové červené vagony jsou sice stejně staré, vevnitř je vidět ale jistý rozdíl. „Dveře jsou automatické, v kupé je jen šest míst a u sedačky lze změnit polohu. I záchody vypadají jako záchody. Změnu oceňují všichni cestující, ačkoli nejde o nijak přehnaný luxus," zmínil rozhlas.

Podle Českých drah je navíc koridor do Českých Budějovic spíše než tratí staveništěm a kvůli velkému množství výluk sem nemá smysl posílat modernější vagony. Změna se na tomto koridoru a také na trati z Brna přes Přerov do Ostravy dá čekat až za tři roky. Dopravce sem totiž přesune lepší soupravy ze spojů Eurocity a Intercity, které na jejich původních trasách v té době nahradí nové, luxusní soupravy Railjet.

Čtěte také:

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: olb

Ing. Marian Jurečka byl položen dotaz

odchod do důchodu

Myslíte, že prodloužení věku ochodu do důchodu náš systém spasí? Není hlavní problém v tom, že se nerodí tolik dění a není třeba změnit toto? A divíte se, že se jich rodí tak málo, když je naše životní úroveň tak mizerná a co si budeme nelhávat, pokud máte děti, ještě vám klesne? Nejde mi o to být b...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Tatra opět zabodovala mezi studenty. Je pro ně nejžádanějším zaměstnavatelem regionu

15:54 Tatra opět zabodovala mezi studenty. Je pro ně nejžádanějším zaměstnavatelem regionu

Kopřivnická Tatra Trucks je mezi studenty v Moravskoslezském kraji vyhledávaným potenciálním zaměstn…