"Namísto dlouhodobé strategie přichází knock-out pro výstavbu a údržbu dopravních sítí. Zrušení Státního fondu dopravní infrastruktury, o kterém uvažuje nový ministr dopravy Zbyněk Stanjura, patří jednoznačně do kategorie šílených," říká stínový ministr dopravy za ČSSD a hejtman Plzeňského kraje Milan Chovanec. Návrh na zánik klíčové instituce pro financování dopravních staveb znamená podle něho i konec 100 dnů hájení, na které má každý nový ministr právo, aby se mohl seznámit s rezortem. "Pan Stanjura se přes vánoční svátky zjevně stal dopravním expertem, a proto k němu budeme i takto přistupovat," doplňuje Chovanec.
ČSSD od nového ministra očekávala především koncepční návrhy, jak zajistit dodatečné zdroje notně kráceného rozpočtu dopravy, včetně řešení evropských fondů. Hrozí totiž nejen to, že budeme část peněz vracet, ale především existuje reálná obava, že nebude možné do budoucna dotace vůbec čerpat. Zcela totiž chybí národní zdroje nutné pro kofinancování projektů. Stav tuzemských silnic a železnic je navíc stále žalostnější a potřeba oprav a modernizace roste. "Nový ministr dopravy zjevně pokračuje ve starém scénáři. Bohužel. Krize v celém rezortu se tak jen prohlubuje," tvrdí Chovanec.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: ČSSD