ODS Brno-město vydala tiskovou zprávu ohledně tzv. komerčního zastřešení budoucího nového nádraží, ve které vedení města Brna pokládáme tři otázky. Odpovědi však, zdá se, činí představitelům města Brno potíže. Jako poslední se snažil pan náměstek Oliver Pospíšil (ČSSD).
Nové brněnské nádraží bude bezpochyby jednou z nejvýznamnějších staveb moravské metropole za posledních 100 let. Jeho podoba vzešla z mezinárodní architektonické soutěže vypsané městem v roce 2004. Vítězný návrh zamýšlel nad nádražím lávku. Po nějaké době byla lávka zavržena a zpracovatel projektové dokumentace, Správa železniční a dopravní cesty, ji nahradil záměrem tzv. komerčního zastřešení nádraží. No, proč ne. Není od věci, aby nádraží bylo zastřešeno a zastřešení komerčně využito. Jenže okolnosti této změny jsou poměrně záhadné. Záhadnou cestou totiž padla volba na jeden konkrétní projekt komerčního zastřešení. Je jím obří komerční stavba pojmenovaná podle bájného brouka „Scarabeus". Navrhla ji firma FA PAROLLI, s.r.o.
Scarabeus má být sedmipatrová budova vysoká 40 metrů s půdorysem 350 x 230 metrů. Kolejiště nového nádraží bude samo o sobě 7 metrů nad zemí. Obrovská stavba Scarabea musí být vyzdvižena nad kolejiště, to je asi 15 metrů nad zem. Technicky náročné nosné konstrukce pro tak velkou stavbu, jako je Scarabeus, se musí stát součástí stavby nádraží.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Robert Kotzian - profil