Halík je nešťastný z politických debat. Tři debaty pod vedením moderátora Václava Moravce prý byly neadekvátní. Bylo to spíš zkoušení. Mnohem lepší by bylo, kdyby se ukázal portrét daného člověka, aby lidé mohli poznat styl kandidáta a jeho dosavadní život.
Politická garnitura by nedokázala vyprodukovat zajímavou osobnost
Na předvolební kampani se Halíkovi nejvíce nelíbily negativní billboardy. Ty byly pro společnost matoucí, protože se tvářily tak, že to řekl samotný kandidát. Podle něj také není dobré, že někteří kandidáti spoléhají zejména na hospodský humor a „plebejskou reakci“ od lidí. To se může negativně vrátit.
Pro Halíka není přímá volba obecně přijatelnější než volba parlamentem. Ale události při poslední volbě ukázala, že byla strašně nevěrohodná a možná i zfalšovaná. „Je otázka, co je ve větším rozkladu?“ zamyslel se Halík. Buď je to politická garnitura nebo společnost. „A politická garnitura je ve velkém rozkladu. Nedovedu si představit, že by sněmovna ve svém současném složení dokázala vyprodukovat zajímavou osobnost,“ odmítl.
Halík na Radiožurnálu také krátce komentoval kandidaturu umělce Vladimíra Franze. „Tady to byl trochu takový pubertální žert. Připomíná mi to, jako když byl v soutěži o největšího Čecha zvolen nejdříve Jára Cimrman,“ připomenul.
Lidé chtějí někoho, kdo bude vyjadřovat pozitivní věci
„Lidé chtějí, aby to byl někdo, kdo je přesahuje, kdo je bude reprezentovat. Někdo, kým se budou moct chlubit a zároveň někdo, kdo jim bude blízký,“ vysvětlil.
„Potřebujeme člověka, který vyjadřuje pozitivní věci. Teď jsme měli dlouho člověka, který vyjadřoval negativní věci. Tahleta arogance a negativita z této postavy vyzařovala. Lidé potřebují někoho, kdo bude laskavý a noblesní, nebude dávat seznamy nepřátel. Člověk, který by tohle jasně předvedl, by mohl získat obrovský ohlas,“ míní Halík
Přesto nový prezident svou funkci určitým způsobem poznamená na další roky.
Pokud si člověk nedokázal udržet roli favorita, negativně se mu to vrátilo
Halík by nepodceňoval předvolební průzkumy, ale poukázal na to, že se tam vyskytují velké omyly. „Během této kampaně se stalo něco, co je ošidné. Kandidáti začali velmi brzo, měli kolem sebe mediální bublinu a předem se o ně začalo uvažovat jako o favoritech,“ vysvětlil Halík. Pokud si člověk nedokázal udržet pozitivní image, lidé začali být frustrovaní a zklamaní, když znovu a znovu vystupoval.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vfe