Komix Oranžové peklo se trefuje, jak název napovídá, hlavně do ČSSD. Vystupují v něm ale i šéf KSČM Vojtěch Filip nebo předseda Věcí veřejných Radek John. Ten má na sobě v komixu tričko s logem Supermana.
Humor je poměrně drsný, objevuje se v něm například věta "zdravotnictví vás bude sráth".
"Cílem bylo směřovat tyto komixy hlavně do podniků, kde se vyskytují mladí. Vedle plakátu se tento motiv objevuje i na kartičkách, kterých bylo vytištěno zhruba 200 tisíc," řekl serveru ParlamentniListy.cz mluvčí ODS Martin Kupka.
Komix se objevuje v restauracích po celém Česku, na pánských i dámských záchodcích. "V tomto neděláme žádné rozdíly a zastáváme rovné příležitosti pro muže i pro ženy," řekl s nadsázkou Kupka.
Nic obvyklého
Komixy nepatří k častým propagačním nástrojům v tuzemské politice. "Objevuje se to velmi sporadicky. Spíše šlo o doménu kandidátů, jednotlivců. Komixy byly využity například při kampani před minulými pražskými komunálními volbami," řekl ParlamentnímListům expert na politický marketing Jan Kubáček.
"Nevybavuji si, že by se takto snažil propagovat nějaký výrazný český politik. Spíše šlo o relativně neznámé, začínající politiky, kteří chtěli vyniknout, vystoupit z politické šedi," dodal.
Využití komixu na místech jako jsou záchodky je třeba podle Kubáčka velmi vážit. "Toaleta je samozřejmě dosti specifický prostor a řada témat tu může vyznít hloupě, lacině nebo kontraproduktivně. Na druhou stranu, je to místo, kde se člověk zastaví a má čas přijímat nějakou informaci."
Zapotřebí je tak podle Kubáčka zvolit vhodné téma komixu a podle klientely pak restaurace, do kterých ho umístit.
Předvolební kampaň už na vás může vykouknout i na toaletě v restauraci.
Takovou netradiční formu zvolila ODS. Její komix se jmenuje Oranžové peklo.
Foto: Ondřej Leinert
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: ol