Úvěr by se přitom podle týdeníku neměl stát součástí veřejného dluhu. "Pokud se mi nepodaří transformovat ŘSD do konce roku 2013, budu to považovat za osobní neúspěch," prohlásil ministr dopravy pro Euro.
Bankám se nápad nelíbí
Podobné opatření přitom funguje již v některých evropských zemích, které běžně čerpají na financování dopravní infrastruktury úvěry nebo dluhopisy a splácejí je například z výnosů z mýta. "Velmi dobře a stabilně to funguje například v sousedním Rakousku. Úvěr ovšem nesmí překročit rozumnou míru," řekl Euru expert společnosti Deloitte Jakub Sova.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: čtk, mp