Právo je podle Zdeňka Koudelky nastaveno jinak, než jak ho interpretuje Pavel Rychetský. „Až do roku 1993 jmenoval funkcionáře v prokuratuře generální prokurátor, který měl postavení samovládce. Od roku 1994 zákon o státním zastupitelství toto soustředění moci v prokuratuře, která vycházela ze sovětského modelu, zrušil,“ vysvětluje bývalý poslanec za ČSSD, kterého prezident Václav Klaus navrhoval na soudce Ústavního soudu, ale neuspěl.
„Nástrojem dělby moci ve veřejné žalobě je, že na jmenování vedoucích státních zástupců se musí shodnout dva subjekty. Většinou ministr s navrhujícím vyšším vedoucím státním zástupcem či ministr a vláda při jmenování nejvyššího státního zástupce,“ pokračuje v textu, který zaslal redakci ParlamentníchListů.cz.
„Ministr je člen vlády, která má ústavní odpovědnost k Poslanecké sněmovně. To je základ parlamentní demokracie. Tuto odpovědnost nejvyšší státní zástupce nemá. Pokud někdo hovoří o právech členů vlády jako o formálních, fakticky převádí práva ministrů na jiné funkcionáře bez vazby na Poslaneckou sněmovnu. To je tunelování parlamentní demokracie,“ varuje Koudelka.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pan