Výstava, které pomohlo na svět studio prvotřídního uměleckého tisku ArtImaging, se koná v Galerii Jakubská, Praha 1, ve dnech 6. a 7. prosince 2012. Vystavené obrazy k návštěvníkům promlouvají s plnou emocionální silou a ukazují na zrod nového uměleckého směru – impresionistické fotografie.
“Pokud v mých fotografiích hledáte konkrétní poselství, nenajdete ho. Příliš mnoho současného umění se stalo natolik intelektuálním, že se proměnilo ve svoji vlastní parodii. V uměleckých galeriích snadno najdete chytře promyšlená díla, ale kolik lidí si je chce pověsit doma na zeď?” ptá se Paul Pacey. “Nejde o to, že bych byl přesvědčený, že poselství nemá v umění své plnohodnotné místo. Ale u tohoto souboru fotografií je pro mě mnohem důležitější, jak umělecké dílo vypadá a jaké pocity vzbuzuje, než jestli v sobě skrývá nějaký druh prohlášení. Byl bych radši, kdyby lidé nad mými obrázky meditovali, než aby o nich přemýšleli,” říká.
Vytvářet krásu z chaosu
Pacey, 40, studuje fotografii soukromě od roku 1997. Jeho impresionistický styl fotografování se začal rozvíjet v roce 2008. Předtím se několik let věnoval fotografování módy. “Móda je jedna z nejvyšších forem spojení umění a komerce ve fotografii,” říká. Po nějaké době však vášeň, se kterou se do fotografování módy pustil, vystřídal pocit kreativní stagnace. “Abyste uspěli ve světě módy, musíte si pečlivě udržet kontrolu nad těmi nejmenšími detaily a hlavně musíte být konzistentní. Jak jsem postupně objevoval, co funguje z hlediska klienta, začal se vytrácet pocit experimentování, který byl na počátku mojí největší zbraní. Tento pocit byl pomalu nahrazován opakováním bezpečně ověřených postupů. Čím víc jsem se učil, jak fotografovat módu, tím méně mě to uspokojovalo,” vzpomíná. V roce 2006 se Pacey přestěhoval do Prahy, aby opustil své vybudované portfolio a začal znovu objevovat fotografii očima začátečníka. O dva roky a několik různých směrů později si pro sebe začal objevovat nový styl. “Impresionistická fotografie oslovila ten samý cit pro spontánnost a experimentování, na který jsem se spoléhal předtím, než jsem zjistil, co je povoleno a co ne. Když jsem ji objevil, zmocnil se mě pocit osvobození, protože jsem se nemusel zabývat porovnáváním s ostatními fotografy,” řekl.
Vybroušení nového uměleckého směru
Na rozdíl od ostatních autorů, kteří se hlásí k impresionistické fotografii, se Pacey do nového stylu ponořil po hlavě a pokusil se ho vybrousit. “Strávil jsem čtyři roky vybrušováním této techniky. Pro mě představuje dokonalou rovnováhu mezi kontrolou a chaosem. A to mě osobně oslovuje. Na jednu stranu kontroluji technické prvky fotoaparátu, dokonce s ním pohybuji jako se štětcem, ale chaos vzniká v tom prostoru mezi okamžiky, kdy stisknu spoušť a kdy ji pustím. To přináší prvek překvapení a jedinečnosti. Nemohl bych vytvořit stejnou fotografii dvakrát, i kdybych se o to pokoušel,” říká. “Impresionistická fotografie je směr, který čeká na své objevení. Způsob jak se u něj používá fotoaparát je naprosto odlišný od jeho tradičního využití a tento směr jen čeká na uznání, které si zaslouží,” poznamenává Pacey.
Městská krajina a přírodní imprese
Prague Impressions spojuje dvě hlavní náměty; prvním jsou městské krajiny, druhým je svět přírody. Výstava představuje některá z Paceyho nejúspěšnějších mistrovských děl cyklu Prague Impressions, které doplňuje několik nových kusů s přírodními motivy. Celkem se na výstavě objeví 21 snímků, které na prvotřídní plátno vytisklo studio ArtImaging, a 21 menších nových děl na akvarelovém papíru. Výstava potrvá od čtvrtka do pátku, 6. a 7. prosince 2012. Pro veřejnost bude otevřena od 18:00 do 20:30 v Galerii Jakubská na Praze 1. V rámci výstavy proběhne i tichá aukce, během které návštěvníci budou moci podávat nabídky na koupi jednotlivých uměleckých děl.
“Myslím, že v minulosti jsem měl příliš křehké ego na to, abych se odhodlal k uspořádání aukce,” říká Pacey. “Přesto si uvědomuji, že mou prací je vytvořit dílo a nechat ho jít. Jsem však do své práce natolik ponořen, že k ní nemohu připnout cenovku. To může udělat jenom veřejnost. To, že vůbec netuším, jak to vše dopadne, přesně odpovídá duchu neznáma, ve kterém byla tato díla vytvořena. Kontroluji, co mohu a zbytek jde prostě mimo mě,” uzavírá Pacey. “To miluji.”
Studio prvotřídní umělecké reprodukce, ArtImaging, které stojí za vysokou kvalitou tisků na této výstavě, začalo s Paulem Paceym spolupracovat hned od svého vzniku v září 2011. “Od té doby jsme spolupracovali na několika projektech a výstavách, učili se oceňovat a podporovat jeho unikátní způsob zachycování a sdílení krásy kolem nás,” řekla majitelka studia ArtImaging Flavia Parvu. Ten žil 13 let v Kanadě než se v roce 2009 přestěhoval do Prahy.
“Věřím, že Paulovo umění stírá hranici mezi fotografováním a malířstvím. A právě v těchto dvou oblastech se naše studio profiluje a dokáže umělcům přinést tu největší hodnotu. Bylo úžasné sledovat Paula, jak vyvíjí svoji vlastní techniku a jak buduje svoji uměleckou kariéru. Vždy jsme obdivovali jeho odvahu podstoupit promyšlené riziko jak se svojí technikou, tak s kariérou. Jsme poctěni a hrdí, že jsme mohli přispět k Paulově úspěchu,” řekla Parvu.
ArtImaging je studio zabývající se prvotřídní uměleckou reprodukcí. Jeho specialitou je reprodukční technologie Giclée, která umožňuje vytvoření vysoce kvalitní digitální reprodukce uměleckého díla a zároveň dodržuje standardy archivního tisku. ArtImaging poskytuje své služby výtvarníkům, fotografům, muzeím, uměleckým galeriím i sběratelům umění.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva