Po skandálu s koňským masem následuje prý v České republice doposud nevídaná vlna zájmu médií o kvalitu potravin. „TV Nova se přehrabuje v regálech se shnilou zeleninou a konfrontuje manažery obchodů s tím, co nepěkného v nich našla,“ popisuje Best. Konkurenční Česká televize zase cituje Českou obchodní inspekci, podle které více než osmdesát procent supermarketů podvádí své zákazníky.
Nejčastější prohřešky představují vyšší ceny na účtence než na pultě a rovněž klamavé slevy. „A když se k tomu řetězce mají vyjádřit, vždy odkazují na 'individuální selhání' zaměstnanců,“ popisuje komentátor.
Pro srovnání uvádí, jak obchodní centra prostřednictvím své ostrahy obvykle nakládají s nepoctivými nakupujícími, kteří se pokoušejí krást. „Zatáhnou ho do zadní místnosti, prošacují, vyslýchají a zastrašují až do příjezdu policie,“ líčí Best.
Obchody okrádající zákazníky však nejsou nic jiného, než obdoba těchto nepoctivých kupců, jen na druhé straně obchodního vztahu. Proto by nebylo od věci uvažovat o uplatnění zásady analogie. „Proč takhle nenaložit třeba s generálním ředitelem Tesca Davidem Morrisem nebo Janem van Damem z Aholdu, když jeden z jejich obchodů okrade zákazníka?“ ptá se Best.
Takoví obchodníci totiž podle něj nejsou o nic lepší než obyčejní zloději.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: jav