Svoboda volby a důsledky
Po plamenném projevu o krizi evropských automobilek se nám jeden z kolegů pochlubil, že si jede pro nové auto. Spalovací, asijské provenience. Což je samozřejmě v pořádku, neboť každý máme svobodu volby.
Ale tato svoboda má své důsledky. Pokud jsem data našel správně, bude tento stroj potřebovat mezi 7,1 a 12,2 litry benzínu na každých 100 km. Při cestě do Štrasburku a zpět, pokud odhadnu dálniční spotřebu řekněme na 10 litrů, tak bude třeba do Evropy dovézt ropu na výrobu přibližně 130 litrů benzínu na jednu cestu do Štrasburku (a zpět). A protože auto má emise mezi 161 a 276 g na km, vyprodukuje kolem 2,5 kg CO2, což u nás málokoho dojme. Spotřeba energie za tuto cestu bude 1150 kWh. K tomu ještě auto vypustí do vzduchu mnoho jedovatých látek pocházejících z pálení benzínu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV