Zlín: Kolik procent cest je ve městech kratších než pět kilometrů?

04.07.2012 16:12 | Zprávy

Každodenní pohled do ulic českých měst dokazuje, že čím dál více lidí vnímá kolo jako levný, zdravý a rychlý dopravní prostředek. Na národní úrovni mezitím vzniká dokument, který podstatně ovlivní politiku cyklodopravy na několik let dopředu. Ten ale nebude možné realizovat bez participace měst a krajů a proto začala série krajských seminářů, jejíž cílem je představit základní myšlenky nové Cyklostrategie. Jeden z prvních se uskutečnil ve Zlíně, v pátek 29. června pod názvem "Nové trendy v cyklistické dopravě a cykloturistice."

Zlín: Kolik procent cest je ve městech kratších než pět kilometrů?
Foto: zlin.eu
Popisek: Letecký pohled na centrum města Zlín

Nejrůznější studie opakovaně prokázaly, že 50 % cest ve městech je kratší než pět kilometrů. Na tuto vzdálenost je kolo obvykle rychlejší než automobil, jízda na něm je navíc zdravá a příjemná. Pro větší rozšíření jízdního kola je však třeba připravit cyklistům ve městech vhodné podmínky. "Podpora cyklodopravy nemůže být vnímána jako stavění nové infrastruktury pro pár nadšenců, které baví jezdit na kole. Je to jeden z nástrojů, jak řešit celkovou dopravní situaci v dnes již přeplněných městech," říká Jaroslav Martinek, národní cyklokoordinátor z Centra dopravního výzkumu.

V programu semináře také zazněly příspěvky tří měst, která podepsala Uherskohradišťskou chartu – Zlína, Uherského Hradiště a Otrokovic. Jejím podpisem se města zavázala ke konkrétním opatřením, která souvisejí s podporou cyklodopravy, v první řadě jde o zřízení místa místa yklokoordinátora. Ze Zlínského kraje se k dané myšlence připojila kromě výše uvedených měst také města Napajedla, Kunovice a Valašské Klobouky. "Jako jedni ze signatářů charty jsme se ujali čestné povinnosti pozvat kolegy z regionu. V Zlíně mohou vidět, že cyklistická doprava se dá dělat i ve městě s členitým terénem," řekl za hostitelské město zlínský městský cyklokoordinátor Martin Habuda.

Jaroslav MARTINEK, koordinátor rozvoje cyklistické dopravy ČR a koordinátor projektu Central MeetBike

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Zlin.eu

Ing. Jana Krutáková byl položen dotaz

Jak bude to zálohování fungovat v praxi? A je to už definitivní věc?

Dobrý den, to budu muset pet lahve nebo plechovky vracet v původním stavu, tzn. nesešlapané apod.? Někdo tvrdí, že budou muset dokonce mít i etiketu. To jako fakt? Proč se ptám na tu deformaci, jestli je to tak, tak nevím, kde je mám skladovat a vůbec mi celý ten systém záloh přijde nesmysl. Podle m...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

HZS ČR: Požáry vícepodlažních a výškových stavbách patří k nejnebezpečnějším

19:25 HZS ČR: Požáry vícepodlažních a výškových stavbách patří k nejnebezpečnějším

Zdolávání požárů ve vícepodlažních budovách a výškových stavbách má mnohá specifika. V budově může b…