Jančura vstoupil do železničního podnikání v roce 2011, kdy začal na podnikatelské riziko provozovat vlaky na trati z Prahy do Ostravy. Postupně je rozšířil až do Košic a na střední Slovensko. Na Slovensku provozuje také jedinou linku dotovanou z veřejných peněz, a to mezi Bratislavou a Komárnem.
V minulých letech se ucházel například o rychlíkovou linku Olomouc - Krnov - Ostrava, ministerstvo dopravy však soutěž nakonec zrušilo. Podle něj lze díky soutěžím zajistit skokové navýšení kvality přepravy a snížení státních dotací o 20 až 30 procent. "To jsou 2,5 až čtyři miliardy korun ročně. V případě pořízení nových vozidel za pomoci fondů Evropské unie se díky soutěžím dají čekat úspory 50 až 60 procent," tvrdí Jančura.
Jančura se obrátil na premiéra Soibotku
Ministerstvo dopravy podle mluvčího Tomáše Neřolda dělá konkrétní kroky k tomu, aby se dotované rychlíkové linky začaly soutěžit. "Vypsali jsme soutěž na linku Plzeň - Most a připravujeme soutěže na další linky. Postupné otevírání trhu na železnici podporujeme proto, že konkurence je zdravá, přinese v důsledku lepší služby cestujícím a efektivnější vynakládání veřejných peněz," sdělil ČTK Neřold. Ministerstvo podle něj vychází z plánu schváleného vládou. "Rozhodnutí účastnit se, či neúčastnit soutěží je samozřejmě věcí každého dopravce a nemůže to nijak ovlivňovat kroky ministerstva," dodal mluvčí.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: čtk, mp