Poslední červnový týden se blíží, a to je v Česku doba, kdy mnoho lidí zahájí dovolenou. Kromě klasických zájezdů koupených v předstihu několika měsíců jsou také populární zájezdy tzv. last minute – na poslední chvíli.
„Jinak řečeno, last minute jsou zájezdy, které je možné si koupit těsně před odjezdem (dva až maximálně tři týdny před začátkem zájezdu, někdy však i v řádu dnů),“ vysvětlila ParlamentnímListům.cz Jana Bérová z cestovní kanceláře Exim Tours. „V takovou chvíli je předpoklad, že cestovní kancelář bude chtít minimalizovat ztrátu z neobsazených kapacit a dá na ně atraktivní slevu, aby tyto kapacity naplnila a aspoň na nich nebyla tratná či vydělala aspoň něco.“
Jak však ParlamentníListy.cz zjistily od zdroje, který v cestovní kanceláři několik let pracoval, tohle je jen velmi stručná teorie. Ve skutečnosti je problematika populárních last minute zájezdů složitější a bohužel pro spotřebitele hlavně nepříznivá. Proč?
Hlavní je sleva
„Česká republika je specifický trh. Last minute zájezdy se zde dlouhou dobu používaly zcela s tím, jak jsou oficiálně popsány a vše fungovalo. Pak se ale začala situace postupně měnit,“ prozradil ParlamentnímListům.cz zdroj, který několik let strávil v cestovní agentuře v pozici, ze které má přehled, jak to na trhu se zájezdy funguje. Kamenem úrazu je podle něj česká spořivost: „Češi hrozně slyší na slevy. A tak docházelo k tomu, že stále méně lidí nakupovalo zájezdy za běžné ceny a lidé pořád víc čekali až na poslední chvíli s tím, že si koupí zájezd v lastové slevě.“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Andrea Novotná