„Dobrý den, pane vicepremiére. Omlouvám se, že budu zkracovat všechny vaše funkce, abychom stihli pořad za 60 minut,“ přivítal Moravec Havlíčka, jenž je ve vládě zodpovědný vedle dopravy, průmyslu, obchodu a vicepremiérování i za inovace. Havlíček se po tomto úvodu lehce mračil.
Krajským a okresním komunikacím by prý chtěl ulevit tím, že se budou rychle převažovat kamiony a bude se zjišťovat, jestli nejezdí po českých silnicích přetížené.
„Tu debatu vedeme hlavně s křížkem po funuse, možná tři roky po tom, co jsme ji měli vést,“ pustil se Půta do Havlíčka. Když máme nový mýtný systém, bude s ním prý možné sledovat i přetíženost komunikací nižších tříd. Problémy prý dělá policie, která nechce povolit dopravní značky tam, kam by se podle Půty hodily, aby kamiony zůstaly na dálnicích a nejezdily po silnicích druhých a třetích tříd.
Havlíček přislíbil, že tahanice s policií bude řešit na vládě.
Hejtman by se inspiroval na Slovensku, kde zpoplatnili i přetížené silnice nižších tříd a tím motivovali řidiče kamionů zůstat na dálnicích a silnicích prvních tříd. Podle hejtmana už mohla být hotová studie, která by ukázala, které silnice jsou přetížené, a které ne. Tato studie mohla být hotová v roce 2017, když vláda rozhodovala, které silnice 1. tříd zpoplatnit, zdůraznil Půta.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp