„Vypadni, ty mrcho.“ Velmi drsné čtení z knihy německé policistky o imigrantech a kriminalitě

11.06.2016 18:40 | Zprávy

„K ženám se nepřistupuje jako ke svobodným rovnocenným lidem. Musí poslouchat, jinak je čeká trest. Jsou redukovány na své panenství a handluje se s nimi téměř jako se zvířaty,“ tvrdí německá policistka Tania Kambouri, která napsala knížku „Policistka volá o pomoc“. Je o muslimských imigrantech. Kambouri se s nimi jako policejní komisařka a navrch i jako dopravní policistka totiž setkává v německém městě Bochumi každičký den. Její kniha je tak spíše autentickým deníkem, v němž si troufá tvrdit, že role ženy je jeden z největších integračních problémů muslimů.

„Vypadni, ty mrcho.“ Velmi drsné čtení z knihy německé policistky o imigrantech a kriminalitě
Foto: Daniela Černá
Popisek: Demonstrace při příležitosti oslavy ročního působení Pegidy v Drážďanech

Dennodenně se policistka Tania Kambouri účastní v jednom z německých měst policejních výjezdů. Doslova před očima tak má problémy muslimských přistěhovalců, kteří do města Bochumi přijeli z různých částí světa, a poznává zblízka i sociální problémy Romů z východní Evropy. V knížce Policistka volá o pomoc – Problém s integrací nelze vyřešit na ulici (Deutschland im Blaulicht – Notruf einer Polizistin) proto popisuje svůj protest proti narůstajícímu počtu migrantů, které podle ní nelze zvládnout, popisuje své zkušenosti, prohlubující se neúctu, narůstající násilí a potíže při kontaktu především s mužskými migranty.

„Chceme přece být vždy politicky korektní a hlavně se nenechat vyprovokovat... Mně je každopádně otevřené hledí milejší než pokrytectví,“ tvrdí Kambouri podle níž policisté ve spolkové zemi Severní Porýní-Vestfálsko každých padesát minut čelí nějakému útoku, ovšem v německých médiích se většinou píše pouze o nijak blížeji nedefinovaném policejním násilí.

Sama Kambouri je přitom často vystavena tvrdým útokům – při službě jí vyhrožují, nadávají jí do kurev, říkají ji: „Vypadni, ty mrcho!“. Často takto prý konají muslimové muži, kteří k ní jako k ženě, přestože má policejní uniformu na sobě, nemají úctu a mnohdy na ní páchají i fyzické násilí. Policistka tvrdí, že situace se přitom, se stále přibývajícím počtem migrantů, zhoršuje. Přistěhovalci prý nectí základní německé hodnoty a ani zákony, namísto toho vytváří paralelní muslimské komunity. Vůle k integraci se tak vytrácí.

Propíchané pneumatiky, střelné zbraně...

„Nejenže bezohlednost a agresivita jednoduše narůstají – tvrdím dokonce, že realitou našich ulic se stále více stává archaické právo silnějšího. V Bochumi existují oblasti, kam se my jako policie při mnohých výjezdech – zvláště v určitou denní dobu – už nedostavujeme v jednom jediném voze... Mnozí z mých kolegů už zažili probodané pneumatiky i horší útoky – výjimkou nebylo ani použití střelných zbraní,“ popisuje policistka, která už na sebe upozornila v roce 2013 v dopise rozhořčené čtenářky časopisu Německá policie (Deutsche Polizei), který vydávají policejní odbory GdP. Jako členka hlídkového útvaru v něm popisovala, jak s kolegy bojuje s rostoucím násilím a stále klesajícím respektem hlavně ze strany mladých muslimů

Na několika místech svého vyprávění Kambouri připomíná, že to, co píše o Buchumi, platí samozřejmě stejným způsobem i pro mnohá jiná německá velkoměsta. „Zprávy kolegů to pravidelně potvrzují,“ zdůrazňuje s tím, že ale „klientela“ německé policie je stále mladší a mladší. Na druhou stranu ovšem v jedné z kapitol připomíná, že většinu zde žijících migrantů tvoří tvrdě pracující lidé, kteří se vzorně integrovali, respektují zemi a její zákony. Ovšem takováto úspěšná integrace většinou zůstává nenápadná.

Panenství a chování jako ke zvířatům

Samostatnou kapitolou knihy pak jsou muslimové-muži, pro něž je žena něco podřadného. „K ženám se nepřistupuje jako ke svobodným rovnocenným lidem. Musí poslouchat, jinak je čeká trest. Jsou redukovány na své panenství a handluje se s nimi téměř jako se zvířaty,“ tvrdí německá policistka.

„Ať jde o ortodoxní či liberální, praktikující či laické muslimské migranty – roli ženy lze označit za jeden z jejich největších integračních problémů. I když se do popředí posouvá islám, ve skutečnosti jde o moc a zachování patriarchátu. Neboť není to koneckonců Bůh, nýbrž muži, kdo předepisuje, jak se ženy musí oblékat a chovat – a jsou to muži, kteří nesprávné chování nejrozmanitějším způsobem sankcionují,“ vypráví Kambouri, jež se narodila v Německu řeckým rodičům.

„Bylo jí dvacet let, počínala si moderně, neuzavírala se do sebe ani svého prostředí a v Německu se skvěle integrovala. Čekalo ji však násilí, jehož původem byla její vlastní rodina,“ popisuje policistka s tím, že dívka, k níž se dostavila po telefonátu na zdejší policii, se chtěla pouze jen „osamostatnit“, chtěla studovat a odstěhovat se z domu. „Když jsme dorazili na místo, měla na napuchlém obličeji krvácejicí zranění a plakala. Zatímco ji ošetřovali v sanitce, převyprávěla mi svůj příběh. Otec a bratr na ni společně zaútočili pěstmi,“ líčí Kambouri a v jiné kapitole k tomu dodává, že mnozí muslimští rodiče mají ještě ve třetí přistěhovalecké generaci se svobodnými rozhodnutími svých potomků velké problémy. „Když vidíme mladé muslimské muže, mám občas spíš pocit, že příklon k minulosti opět zesiluje.“

Svobodnou mysl nikdy nepoznaly

„Proč na to ženy vůbec přistupují? Proč nekladou vůbec žádný odpor? V jednotlivém případě to vypadá komplikovaně, ale v podstatě lze pokaždé identifikovat, že se trpně odevzdávají svému osudu, protože se obávají ‚sociální smrti‘. Strach, že je rodina zapudí nebo je dokonce začne pronásledovat, strach ze msty a strach, že zbytek života prožijí o samotě, jsou silnější než potřeba sebeurčení a svobody. A nesmíme zapomínat ani na to, že odmalička jsou pro tuto roli vychovávány. Sebeurčení většina z nich vůbec nepozná a proto ho nemohou využít ani postrádat,“ dodává k tomu všemu Kambouri.

Neúcta a pohrdání ženami nabývají v Německu podle ní podoby přihlouplých poznámek, oplzlého obtěžování, provokací a urážek, zčásti i nejhrubšího zrna. „‘Naser si, děvko!‘ Urážky jako tato jsou u policistky na denním pořádku. Často vyslovené lámanou němčinou a doprovázené agresivní řečí těla anebo mimikou vyjadřující opovržení. Ani ‚Vypadni, ty mrcho‘ není ničím mimořádným – a stále častěji je to vnímáno jako relativně neškodné. Označovat nemuslimské ženy jako mrchy, děvky nebo coury se prosazuje už u nejmladších muslimů, kteří ještě ani pořádně nechápou, co říkají. Přesvědčení o tom, že pouze jejich vlastní ženy jsou ctnostné, protože vstupují do manželství jako panny a neskáčou z jedné postele do druhé, vám potvrdí každý výrostek, který ještě ani nedosáhl pubertálního věku. Ten, kdo vyrůstá s takovým obrazem ženy před očima, popustí nejspíš dříve či později uzdu nejen svým slovům, ale také příslušným činům,“ vysvětluje nejpravděpodobnější pohnutky masových útoků skupin mužů na ženy v Kolíně nad Rýnem, ve Stuttgartu a v Hamburku, které se odehrály na přelomu roku během silvestrovských nocí a které mají stovku obětí.

„Když jsem jednoho ze spoutaných mužů volala k pořádku, začal mě napůl anglicky, napůl německy provokovat. Co prý že od něj chci, co prý má vůbec ‚bitch‘ (děvka) jako já co říkat," popisuje policejní komisařka jeden z běžných konfliktů s Alžířany v azylu.

Sinti a Romové – všude a nikde

Kambouri přitom s lítostí konstatuje, že to, jak se chovají migranti, hlavně muslimové, je vodou na mlýn drážďanské Pegidě a dalším extremistickým hnutím na pravé části politického spektra, jež šíří resentimenty proti všem možným cizincům.

Dílko německé policistky má několik kapitol a podkapitol. Zvláště podkapitoly jsou ale více než výmluvné: „Vyřídíme to sami – islámské paralelní soudnictví a boží přikázání“, „Východoevropané - zčásti jen obtížně integrovatelní“, "Víš, co mi můžeš, dědku – stále mladší a agresivnější“, "Sinti a Romové – všude a nikde.“ 

Romská rodina kryje i pachatele nejzávažnější trestné činnosti

„Nelze samozřejmě tvrdit, že každá početná romská rodina páchá trestnou činnost. Avšak téměř všichni pachatelé trestné činnosti z této skupiny obyvatelstva pocházejí z velkých rodin a budují svou moc na rodinných strukturách. Vypadá to, že tyto rody projevují mimořádný sklon k trestné činnosti právě proto, že nadřazený význam pro ně má jednoznačně rodinná soudržnost. Rodina kryje dokonce i pachatele nejzávažnější trestné činnosti,“ popisuje na vrub romského etnika Kambouri. K tomu přidává ještě jeden důležitý poznatek – že je nepochybné, že zde existují určité podobnosti s arabskými rodinnými klany, ovšem obě etnika v německé společnosti proti sobě nezřídka vystupují hlavně jako konkurenti.

I v romských, někdy neskutečně rozvětvených rodinách má ale vždy hlavní slovo muž, často je zastupován dokonce i chlapcem. „Ještě během rozhovoru přišel asi osmiletý chlapec, který měl na sobě oblek, a skoro na mě zařval, v čem je problém,“ popisuje Kambouri příhodu z nemocnice, kde romská rodina na návštěvě u nemocného nechtěla akceptovat, že nemocný musí mít klid na lůžku a oni musejí zachovat v nemocnici klid, neboť hlukem a křikem trpí i jiní pacienti. „Pokud se dítě jeho věku takhle chová k policii, umíte si jistě představit, jak si bude počínat jako mladistvý nebo dospělý,“ poznamenává na to policistka, která si ale prý všimla i toho, že ve vypjatých situacích, v nichž figurují policisté, všichni Romové vždy křičí, jako by je brali na nože a nezřídka dochází i k četným verbálním půtkám, které někdy končívají pranicí.

Kníhu Němky Tanii Kambouri vydalo v Česku nakladatelství Ikar.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Olga Böhmová

MUDr. Ivo Trešl byl položen dotaz

očkování

Vážený pane doktore, ráda bych využila možnosti se vás zde zeptat na jednu věc. Když se nechám očkovat proti černému kašli, znamená to, že ho nemůžu dostat nebo je to jak s vakcínou proti covidu? A ještě na jak dlouho mě případně očkování proti nákaze ochrání? A když už jsem nakousla téma covid, pro...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Když se to hodí, prosazují lidská práva. Když ne, tak celistvost. Profesor chce skoncovat s dvojím metrem Západu

17:20 Když se to hodí, prosazují lidská práva. Když ne, tak celistvost. Profesor chce skoncovat s dvojím metrem Západu

„Mezinárodní řád založený na pravidlech“, který bývá prezentován jako spojení mezinárodního práva a …