Oblast zadávání veřejných zakázek spadá pod Ministerstvo pro místní rozvoj, které usiluje o odpovědné objednávání inzerce veřejnými institucemi. „Ministerstvo už delší dobu zadává své mediální zakázky tak, aby se k veřejným penězům nedostaly konspirační weby, které šíří například propagandu totalitních států – chceme v tomto jít příkladem. Do budoucna bude samozřejmě zásadní, aby dezinformace uměla rozpoznat hlavně veřejnost,“ prohlásil místopředseda vlády pro digitalizaci a ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš.
Ke zvýšení mediální gramotnosti se snaží přispět třeba DigiKoalice (Česká národní koalice pro digitální dovednosti a pracovní místa) při MŠMT. Na svých webových stránkách pravidelně aktualizuje nabídku vzdělávacích kurzů s přesahem do oblasti dezinformací pro děti i seniory. „Vzdělávání včetně výchovy k mediální gramotnosti je věnován také letošní ročník svátku digitalizace Czech Digital Week,“ dodal Bartoš.
Ministerstvo pro místní rozvoj nabídlo veřejným zadavatelům pomoc s nastavením odpovědného zadávání inzerce. Na základě vlastního uvážení mohou využívat MediaRating Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky, přehledy spolku Nelež, kodexy a aktivity Unie vydavatelů či Asociace komunikačních agentur a řadu dalších nástrojů.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vef
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.