Podívali jsme se tedy na bankovní poplatky spojené s transakcemi, které se týkají lidí s omezeným přístupem k informačním technologiím.
Porovnali jsme náklady, které si účtují některé z našich nejznámějších bank za služby spojené s vedením účtu, vkladem hotovosti na účet učiněným na přepážce banky, výběrem hotovosti tamtéž a na platby, které odešlete z pobočky na jiný účet.
Zaměřili jsme se také na sankci vyplývající ze ztráty platební karty a na cenu za zaslání bankovního výpisu z účtu poštou. Stranou nezůstal ani výběr z bankomatu u jiné banky, než je ta, u které mají klienti svůj účet.
Ze zjištěných údajů vyplývá, že tyto a podobné poplatky, které banky za svoje služby vybírají, tvoří podstatnou část jejich příjmů. Nelze se tedy divit, že od nich nejen neupouštějí, ale dokonce je i navyšují.
Pro lepší přehlednost jsme zjištěné údaje zanesli do tabulky. Je třeba upozornit, že porovnávané účty nejsou jedinými, které dané bankovní domy nabízejí a poplatky se mohou v závislosti od konkrétních typů účtů a jejich podmínek lišit. Trendy, které jsou z uvedených údajů patrné, jsou však jasné.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Martin Huml