„Zítra podám podnět ČOI ve věci uvádění kupních cen jen s haléři. Nelze klamat kupujícího kupní cenou, která využívá neexistujících mincí. Částku musí prodejce zaokrouhlit PŘED jejím uvedením u zboží nebo na zboží. Cena musí být pravdivá a určitá. Zaokrouhlováním a násobením se určitost ztrácí,“ slíbila senátorka Jana Zwyrtek Hamplová a druhý den skutečně svůj slib naplnila.
„S ohledem na dotazy upřesňuji – nejde o účetní užívání položek – na to zákon i myslí – jde o to, aby ty částky nebyly marketingově plošně zneužívány a takto účelově u zboží zveřejňovány často s označením ‚sleva‘. To jsem měla hlavně na mysli a jde o reakci na mnoho podnětů od vás… Metoda uveřejňování ceny v této podobě nesmí být nedůstojně nadužívána. O to mi především jde. Plus na klasickém zboží by měla být cena i při zakoupení 1 ks hotově. Ještě tu nemáme povinnou digitální měnu ani euro, a už se tak markety chovají. Ty drobné by fyzicky nikdy nevrátili. Není jak, mince neexistují. Je to tedy celé trochu zvláštní, v poslední době extrémně. Proto si toho lidé všímají. Doplnila jsem – vpravo dole je jeden český haléř. A desetníky a další k tomu. Mně se zkrátka jeví hra na tyto minoritní položky jako příprava na euro a centy,“ dodala.
„Dovoluji si Vám zaslat na základě mnoha dotazů z řad občanů podnět v následující věci. V obchodních řetězcích, zejména v prodejnách potravin a běžného spotřebního zboží, se v posledních měsících a ještě výrazněji v posledních dnech, objevují kupní ceny a oznamování slev řádově v setinách korun, tedy v haléřových položkách (5,25 Kč, 3,08 Kč, sleva z 2,90 Kč na 2,70 Kč apod.). Je to hromadný a plošný jev, který se více či méně výrazně dotýká všech řetězců,“ píše následně senátorka ve svém listu České obchodní inspekci.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Vanda Efnerová