Moderátor pořadu Václav Moravec během diskuse vytáhl na stůl před Prouzu hned několik akčních letáků několika velkých obchodních řetězců, jako jsou Penny, Lidl, Albert, Billa, Globus... Na každém z nich se v rámci několika týdnů ve slevové akci objevilo kuře za stejnou cenu 64,90 koruny. „Jak je to možné, to dodavatelé drůbeže dávají jenom za 64,90,– po celé republice ve všech řetězcích?“ obrátil se tázavě na Prouza.
Prouza se nejdřív jen usmíval, načež moderátorovi vysvětlil, že za to může fungující konkurence. „Cenové následování je standardní nástroj na fungujícím konkurenčním trhu. To je přesně to, co se tady děje,“ vysvětloval Prouza, který už nedokázal objasnit, kdo koho v tomto případě následuje.
Podle ministra Výborného (KDU-ČSL) ale situace na trhu není normální. Předseda Zemědělského svazu Pýcha k tomu podotkl, že výrobci dodávají kuřecí maso za 30 korun za kilogram. Prouza si jen povzdechl, jak „je těžké diskutovat s ekonomickými analfabety“, aniž upřesnil, koho tím má přesně na mysli.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Natálie Brožovská