Aktivisté všech zemí polibte si... Bouře kolem reklamy na ,,černou dvanáctku" pokračuje. Vyjádřil se i sám pivovarník Bernard

21.12.2015 10:44 | Zprávy

Plakát, na němž kolem půllitru tančí kreslená polonahá černošská dívka, jímž pivovar Bernard láká ke koupi dvanáctistupňového černého piva, vzbudila na sociálních sítích rozruch. Má řadu zastánců, mnozí však považují reklamu za sexistickou a rasistickou. Na Facebooku dokonce už vznikla i skupina, která pivovar bojkotuje. Ten si ale za svou reklamou stojí a proti výtkám se důrazně ohrazuje.

Aktivisté všech zemí polibte si... Bouře kolem reklamy na ,,černou dvanáctku" pokračuje. Vyjádřil se i sám pivovarník Bernard
Foto: Hans Štembera
Popisek: Stanislav Bernard, majitel pivovaru známý mimo jiné i díky svým radikálním postojům proti korupci

„U nás umí ženy tančit nejen kolem plotny. Pánové volenka! Dámy, zadejte se! Naše ČERNÁ DVANÁCTKA čeká třeba právě na Vás!“ Tato slova společně s obrázkem spoře oděné slečny na reklamě rodinného pivovaru Bernard vyvolala na sociálních sítích bouřlivou diskuzi.

„Gratuluji, sexistické prasátečko par excellence, navíc s extra porcí rasismu a příchutí pedofilie. Na to se napijme – ale raději vína, po tomhle mě na Bernard přešla na dlouhou dobu chuť,“ dala uživatelka Facebooku Vendula Ha průchod svému znechucení. „Na svých stránkách píšete, že k hodnotám, které vyznáváte, patří spolupráce, odpovědnost a pozitivita. Já v téhle reklamě se silným rasistickým a sexistickým podtextem nevidím ani jedno,“ přidala se Klára Kolářová.

„Český sexismus a rasismus a další předsudky v akci, česká kultura a její morálně neomezené limity, hezky česky, škoda, že jste neudělali verzi s polopadlými trenkami, břichem vypouklým z pití piva, možná nějaký buran z vesnice, šikovně zachycený, jak mlátí manželku a děti... To jsou zase stereotypy o ‚pivařích‘, nad kterými bych se ráda zasmála... Hezký den... A pěkné sny, jelikož tohle už dávno není realita, zeptejte se těch, které tu tak primitivně zobrazujete, aniž byste si vlastně uvědomili, jak tím podporujete konzervativní a ne moc uvědomělou část konzumentu vašeho nápoje… Hodně štěstí a do nového roku trochu inteligence a sociálního vcítění pro vaše reklamní oddělení,“ nešetřila pivovar ani uživatelka Facebooku s přezdívkou Akkamiau Kočičí.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: luš

Evropská unie prosazuje šmírování vaší soukromé komunikace přes mobil

Je to pravda? Aspoň to tvrdí Okamura. A jestli ano, nemyslíte, že je to dost přes čáru? A kdo jako přesně by měl podle EU mít právo číst soukromou korespondenci? A to jako kohokoliv, jen tak?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

NATO se kvůli Ukrajině prakticky rozpadne, začalo kolovat

10:51 NATO se kvůli Ukrajině prakticky rozpadne, začalo kolovat

V tuto chvíli platí, že jednotlivé členské státy NATO podporují ruské agresi se bránící Ukrajinu. Je…