V rámci normy Euro 7, kterou prosazuje Evropská komise, se slučují emisní limity pro všechna motorová vozidla do jednoho souboru pravidel. Nová pravidla jsou palivově a technologicky neutrální a stanovují stejné limity bez ohledu na to, zda vozidlo používá benzin, naftu, elektrický pohon nebo alternativní paliva.
Návrh požaduje snížení emisí oxidu uhelnatého, oxidu dusnatého a dusičitého, které způsobují smog a kyselé deště, o 35 % u osobních automobilů a o 56 % u nákladních vozidel a autobusů ve srovnání s předchozími pravidly. Limity měly vstoupit v platnost v červenci 2025.
Proti normě Euro 7 se již dříve postavila řada zemí, nyní osmičlenná koalice zemí, ve které je Česko, Bulharsko, Francie, Maďarsko, Itálie, Polsko, Rumunsko a Slovensko, podepsala neformální dokument, který byl zaslán švédskému předsednictví Rady EU a Evropské komisi.
V dopise stojí, že Evropská komise normou Euro 7 zatěžuje evropské výrobce automobilů dalšími povinnostmi, které jdou nad rámec dříve dohodnutých emisních limitů a přechodu na elektromobilitu.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: jma