V rámci normy Euro 7, kterou prosazuje Evropská komise, se slučují emisní limity pro všechna motorová vozidla do jednoho souboru pravidel. Nová pravidla jsou palivově a technologicky neutrální a stanovují stejné limity bez ohledu na to, zda vozidlo používá benzin, naftu, elektrický pohon nebo alternativní paliva.
Návrh požaduje snížení emisí oxidu uhelnatého, oxidu dusnatého a dusičitého, které způsobují smog a kyselé deště, o 35 % u osobních automobilů a o 56 % u nákladních vozidel a autobusů ve srovnání s předchozími pravidly. Limity měly vstoupit v platnost v červenci 2025.
Proti normě Euro 7 se již dříve postavila řada zemí, nyní osmičlenná koalice zemí, ve které je Česko, Bulharsko, Francie, Maďarsko, Itálie, Polsko, Rumunsko a Slovensko, podepsala neformální dokument, který byl zaslán švédskému předsednictví Rady EU a Evropské komisi.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: jma