Azov si dělá reklamu. „Získáte přátele.“ Už si všimli v USA

15.10.2024 10:01 | Monitoring

Spoře oděné ženy s pistolí, záběry spolubojovníků, střelba z pušek a létající granáty. Jedna z ukrajinských brigád – konkrétně 3. útočná brigáda, známá spíše jako prapor Azov – vsadila na reklamní marketéry, na modelky a záběry z boje a snaží se posílit své řady. Notně prořídlé řady.

Azov si dělá reklamu. „Získáte přátele.“ Už si všimli v USA
Foto: Repro X
Popisek: Reklama na prapor Azov v ukrajinských ulicích

Válka na Ukrajině už trvá víc než dva a půl roku a je stále těžší získat do zdecimovaných ukrajinských jednotek nové brance. Některé ukrajinské brigády na to jdou zvláštní cestou. S pomocí marketérů a modelek mezi sebou soutěží, která bude nakonec větší. Reportéři amerického listu Washington Post zpovídali členy brigády, která o sobě říká, že je vůbec největší na celé Ukrajině.

„Vzhledem k tomu, že se veřejnost začala bát odvodů, vojenské jednotky po celé Ukrajině mezi sebou soutěží o doplnění svých vyčerpaných řad. Aby mohli lépe bojovat ve válce, musejí to umět prodat a jen málokdo to umí lépe, než 3. útočná brigáda, známá svými inovativními billboardy a kanálem YouTube, který generuje dolary, a také kontroverzní ideologii svého zakladatele,“ napsal WP.

Více než 130 brigád ukrajinské armády má unikátní možnost vyhledávat rekruty – a zcela se tak vyhnout národním odvodovým centrům. 3. útočná brigáda zvolila přístup, kdy oslovila obyčejné občany a ukázala jim, jakým typem vojáka by byli, kdyby se dobrovolně přihlásili do ukrajinské „špičkové bojové jednotky“.

Na náborových plakátech nechybí silní vojáci a spoře oděné modelky se zbraněmi v rukou. WP se vrátil do minulosti a konstatoval, že to připomíná černobílé fotografie s kráskami ze druhé světové války.

Brigáda průběžně zveřejňuje videa ze svých akcí na kanále YouTube a ukazuje, jak se jí daří v boji s ruskými agresory. Záběry spolubojovníků, střelby z pušek a létajících granátů doprovází mohutný hudební podkres.

„Toto je moderní válka, která vyžaduje, abychom byli otevřenější,“ řekla velitelka mediálního týmu 3. brigády Chrystyna Bondarenková v prvním rozhovoru brigády o reklamní kampani. „Musíme komercializovat a prodat myšlenku, že být v armádě je skvělé.“

Jak se taková válka prodává?

Na jednom z vytvořených snímků se profil vojáka odráží ve slunečních brýlích hezké zrzky s lehce stočenou ofinou. Na dalším je k vidění modelka v sukni školačky sedící na klíně vojákovi v zadní část Humvee. Marketéři podle Washington Post počítají s tím, že jejich kampaň vyvolá i negativní reakce, ale věří, že celkově povede k získání čerstvých sil do řad jednotky.

„Lidé si myslí, že je to nějaký trik, jak je zatáhnout do brigády, dát jim bajonet a bojovat v zákopech. Chtěli jsme říct, že válka není vždy krev a smrt nebo boj chlapů. Někdy si prostě odpočinete a také se něco naučíte,“ prozradil jeden ze spolutvůrců reklamní kampaně, který chtěl být představen jen svým křestním jménem. Jmenuje se Dmytro a živí se jako designér.

Náborové akce 3. brigády jsou k vidění v Dnipru, ale i na mnoha dalších místech, konkrétně podél dálnic. Vojáci tohoto uskupení na sebe upoutali pozornost např. v bojích o Bachmut. Server deníku Washington Post připomněl, že tuto brigádu založil Andrij Bileckyj, což byl před válkou krajně pravicový politik a první velitel praporu Azov.

93. mechanizovaná brigáda rozjela svou vlastní náborovou kampaň. Traktoristu nechává řídit tank a snaží se civilistům říct, že být vojákem je vlastně snadné, že to dokáže každý. Na dalším snímku je k vidění muž v brýlích sedící za počítačem a s nápisem „vaší zbraní je váš mozek“.

Ale zatím nelze určit, jak podobné náborové kampaně fungují. Ukrajina náborové údaje úzkostlivě tají. Marketéři říkají, že se snaží získat srdce lidí, kteří chtějí, aby válka skončila co nejdřív. Ten, kdo vstoupí do jednotek, posílí šanci Ukrajiny válku co nejdříve ukončit. Tak zní základní myšlenka.

V další kampani, která má stejný cíl jako kampaň s krásnými dívkami, jsou vyobrazováni ukrajinští vojáci, kteří hájí svou zem před hordami zombie, což mají být ruští vojáci.  

„Ano, válka je hrozná,“ řekl Kulyk, který bojuje za svou zemi proti ruským agresorům. „Neromantizujeme, že zabijete nepřítele – ale romantizujeme, že po válce budete mít dobré vzpomínky. Získáte nové přátele. Získáte toho hodně,“ pokračoval.

A zdá se, že Ukrajinci budou nové muže opravdu potřebovat. Washingtonský Institut pro studium války (ISW) s odvoláním na ruské proválečné blogery napsal, že se Rusům daří dobývat postupně zpět území v ruské Kurské oblasti, ale vedle toho se snaží opět se přiblížit k Charkovu, ale také ovládnout zbytek Luhanské oblasti, což znamená, že útočí i na linii Kupjansk–Svatove–Kremina. Boje pokračují také u Pokrovsku a u Časiv Jaru, tedy i v jižní části fronty. U města Toreck se podle ISW podařilo Ukrajincům získat zpět část svých ztracených pozic.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

Ukrajina (válka na Ukrajině)

Zprávy z bojiště jsou v reálném čase těžko ověřitelné, ať již pocházejí z jakékoliv strany konfliktu. Obě válčící strany z pochopitelných důvodů mohou vypouštět zcela, nebo částečně nepravdivé (zavádějící) informace.

Redakční obsah PL pojednávající o tomto konfliktu naleznete na této stránce.

válka na Ukrajině

Zprávy z bojiště jsou v reálném čase těžko ověřitelné, ať již pocházejí z jakékoliv strany konfliktu. Obě válčící strany z pochopitelných důvodů mohou vypouštět zcela, nebo částečně nepravdivé (zavádějící) informace.

Stručné informace týkající se tohoto konfliktu aktualizované ČTK několikrát do hodiny naleznete na této stránce. Redakční obsah PL pojednávající o tomto konfliktu naleznete na této stránce.

autor: Miloš Polák

PhDr. Olga Richterová byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Uživateli nejlépe hodnocený komentář

Azov? Není to ta nacisticko fašistická jednotka co zabíjí vlastní vojáky pokud nechtějí umírat za USA?, Uživatel se přihlásil ke kodexu Dobré Diskuseanaboca , 15.10.2024 10:09:06

|  13 |  1

Další články z rubriky

„Snaží se dostat stát do kritické situace a odložit volby.“ Schneider varuje. To tu ještě nebylo

18:15 „Snaží se dostat stát do kritické situace a odložit volby.“ Schneider varuje. To tu ještě nebylo

Server ParlamentníListy.cz přináší další ze série rozhovorů se zajímavými hosty. Tentokrát pozvání r…