Poslance čeká na půdě dolní parlamentní komory další kolo politických jednání. Před schůzí Sněmovny představily politické strany veřejnosti svá stanoviska a názory. Nejinak tomu bylo i u hnutí ANO, kde si jako první vzal slovo předseda poslaneckého klubu Jaroslav Faltýnek. Nemlčel však ani ministr dopravy za Babišovo hnutí Dan Ťok, který v poledních dnech čelí kritice za takřka katastrofální stav některých úseků dálnice D1.
Faltýnek prohlásil, že prioritou hnutí ANO je co nejhladší průběh třetího čtení zákona o státním rozpočtu na příští rok. Sněmovnu ale čeká i třetí čtení daňového balíčku z dílny Ministerstva financí. „Ještě mi dovolte zmínit jednu prioritu, která je již delší dobu odsouvána, ale my věříme, že se nám v tomto týdnu podaří ukončit první čtení toho zákona, dneska by to mělo být jako první bod, je to zákon o EET, v podstatě zavedení třetí a čtvrté vlny tohoto instrumentu, který přináší daně do státního rozpočtu,“ oznámil Faltýnek.
Pak si vzala slovo Schillerová a prozradila, že se sešlo řada návrhů, jak rozpočet změnit. Sešly se návrhy na přesuny v celkové výši 144 miliard korun. Ministryně se ale hodlá zasadit o to, aby bylo změn prosazeno co nejméně. Její další velkou prioritou je již zmíněný zákon o EET, který prý všechny podnikatelské svazy podporují, oznamovala dáma. V rámci zavedení třetí a čtvrté vlny se bude také snižovat celá řada daní. V kapsách českých plátců prý zůstane 3,4 miliardy.
Když se k mikrofonu dostal ministr dopravy Dan Ťok, vysvětlil, jak je možné, že v posledních pár dnech bylo možné na dálnici zbytečně prožít několik hodin, pokud ne přímo nocovat. Ťok to však tak černě nevidí.
„V těch vystoupeních ostatních politických stran jsem tady slyšel ohňostroj pokrytectví, ohňostroj pobouření, co se děje na D1. Skoro to vypadá, jako by si tyto strany neuvědomovaly, co bylo v minulosti,“ bránil se Ťok. Jenže také uznal, že situaci na D1 zkomplikoval zhotovitel, který nedokončil práci včas. Situaci zkomplikoval ještě sníh padající na Vysočině z prosincových nebes.
Pokrytectví opozice vidí Ťok v tom, že například někdejší lidovecký ministr dopravy musel dobře vědět, že se D1 musí opravit, ale na počátku nového tisíciletí pro to nic neudělal. Alespoň podle Ťoka ne. „Dálnice se začala opravovat, až když byla opravdu v problémech a rozpadá se. A to, že na té dálnici se intenzivně pracuje, a to, že to slušným řidičům přináší diskomfort, za to se musím řidičům omluvit,“ uznal Ťok s tím, že až on jako ministr dopravy dělá všechno pro to, aby se D1 podařilo opravit co nejrychleji. „Takže takové ty srdceryvné pokrytecké řeči o tom, jak zneprůjezdňujeme tu dálnici, tak my ji naopak zprůjezdňujeme, ale postupně, protože kdybysme tam nic nedělali, tak nemáme kde jezdit. Přede mnou bylo 18 ministrů nebo možná ještě víc, a až my jsme se intenzivně pustili do toho, že tu dálnici modernizujeme,“ rozpálil se takřka do běla Ťok.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp